• دوشنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402050905086
  • منبع : نمایندگی سمنان

با اقدامات جهادی دولت سیزدهم صورت گرفت:

لایروبی ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های سمنان/ آزادسازی ۱۳ هکتار از اراضی رودخانه‌ای

لایروبی ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های سمنان/ آزادسازی ۱۳ هکتار از اراضی رودخانه‌ای

ایسنا/سمنان مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به اقدامات انجام شده برای لایروبی و بازگشایی رودخانه‌ها و مسیلهای این استان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های مسیل‌های استان سمنان لایروبی شده است. 

مرتضی صفایی ۹ مردادماه در جمع خبرنگاران درباره عملیات لایروبی و بازگشایی رودخانه‌ها و مسیل‌های اظهار کرد: لایروبی رودخانه‌ها با هدف افزایش ظرفیت آب‌گذری رودخانه و حصول اطمینان از عبور ایمن سیلاب بوده که به طور مستمر در حال انجام است. 
وی با بیان اینکه از شهریور سال گذشته تا کنون ۱۷.۴ کیلومترلایروبی و بازگشایی در رودخانه‌ها و مسیل‌های استان سمنان صورت گرفته است، تصریح کرد: این اقدامات لایروبی و بازگشایی در  گلرودبار، سفید رود،جوین، امامزاده عبدالله و رامه انجام شده است. 
مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: در استان سمنان علی رغم محدودیت شدید اعتبارات استانی و عدم کفایت اعتبارات ملی از سال ۹۸ تا کنون در ۳۰ رودخانه و مسیل بیش از ۶۰ کیلومتر عملیات لایروبی و بازگشایی توسط شرکت آب منطقه سمنان انجام شده است. 
صفایی از آزادسازی اراضی بستر رودخانه‌ها با مساحتی بیش از ۲۴ هکتار در دولت مردمی و جهادی سیزدهم خبر داد و اظهار کرد: این مهم با هدف حفاظت و حراست از انفال و همچنین عبور ایمن سیلاب انجام شده است. 
وی خاطرنشان کرد: آزادسازی اراضی رودخانه‌ای از شهریور سال گذشته تا کنون با مساحتی بیش از ۱۳ هکتار انجام شده است. 
مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان همچنین از ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌های این استان خبر داد و افزود: در دولت سیزدهم بیش از ۴.۵ کیلومتر ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌های استان سمنان انجام شده است. 
صفایی از انعقاد قرارداد انجام مطالعات تعیین حدود بستر و حریم رودخانه‌ها برای ۷۵۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این مهم در راستای اجرای تکالیف قانونی این شرکت مبنی بر تعیین حدود و بستر حریم رودخانه و مسیل‌ها انجام می‌شود. 
مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از ساخت و نصب ۱۲ عدد تابلو هشدار و اطلاع‌رسانی پیش ساخته در رودخانه‌های اصلی شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه خبر داد و گفت: نصب تابلوهای هشدار با هدف اطلاع‌رسانی در زمینه عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها به دلیل احتمال وقوع سیلاب، همچنین هشدارهای جدی در خصوص عدم دخل و تصرف در حدود بستر و حریم رودخانه‌ها صورت می‌گیرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha