• یکشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402050804405
  • خبرنگار : 71145

تقویت ارتش اشغالگر در مرزهای لبنان پس از تهدیدات سید حسن نصرالله

تقویت ارتش اشغالگر در مرزهای لبنان پس از تهدیدات سید حسن نصرالله

ارتش رژیم صهیونیستی در آستانه نشست بنیامین نتانیاهو با حضور یوآو گالانت و مقامات ارشد ارتش در پی تهدیدات جدید سید حسن نصرالله، نیروهای خود را در مرز با لبنان تقویت کرد.

به گزارش ایسنا،‌ روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم به نقل از کانال ۱۳ عبری زبان نوشت، پیش‌بینی می‌شود در جلسه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، یوآو گالانت، وزیر جنگ و دیگر مقامات ارشد ارتش رژیم صهیونیستی سناریوهای متعددی به نتانیاهو ارائه شود و وضعیت و تصویر اطلاعاتی از مرز به ویژه پس از چادرهای برپا شده توسط حزب‌الله  لبنان در خاک اراضی اشغالی مورد ارزیابی قرار گیرد.

این جلسه پس از اینکه هفته گذشته به دلیل بستری شدن نتانیاهو به تعویق افتاد، امروز برگزار می‌شود.

همچنین یوآو گالانت طرح‌های نظامی عملیاتی را در صورت وخیم‌تر شدن اوضاع در مرز با لبنان تصویب کرد و در عین حال دستور داد تا سطح آمادگی برای سناریوهای مختلف در طول مرز افزایش یابد.

گالانت اخیراً به اوری گوردین، فرمانده فرماندهی شمال تاکید کرد که در واکنش به برداشتن چادرهایی که حزب‌الله در مرز جنوبی برپا کرده بود، چندین اقدام ممکن وجود دارد، از جمله «پاسخی گسترده به وضعیتی که در آن منطقه به نبرد واقعی تبدیل می‌شود. گالانت در عین حال دستور داد تا سطح آمادگی را برای سناریوهای مختلف در سراسر مرز لبنان افزایش دهند.

وب‌سایت «واللا» نیز اعلام کرد که از طریق منابع دریافته است که «گالانت نقشه‌های عملیاتی را برای وخامت احتمالی وضعیت در مرزهای شمالی تأیید کرده است که شامل چندین فرایند می‌شود که در بین آنها موضوع رویارویی گسترده نیز گنجانده شده است.»

به گزارش کانال ۱۳ عبری زبان، انتظار می‌رود ارتش این رژیم به مقامات سیاسی اعلام کند که خطر افزایش تنش در شمال وجود دارد و «نصرالله آنچه را در داخل اراضی اشغالی اتفاق می‌افتد به عنوان یک ضعف تاریخی تفسیر می‌کند.»

به ادعای یک مقام ارشد ارتش رژیم صهیونیستی، به دلیل اعتراضات در اراضی اشغالی و تأثیرات آن بر ارتش، حزب‌الله لبنان شروع به ارزیابی از اوضاع کرده است و به همین دلیل گفت‌وگو بین حماس و حزب‌الله درباره آنچه در حال وقوع است اخیرا افزایش یافته است.

با توجه به تحولات اخیر در صفوف ارتش رژیم صهیونیستی در پی گسترش امتناع از خدمت سربازی به دلیل ادامه تصویب قانونی با هدف تضعیف قوه قضائیه، روز جمعه جلسه ویژه‌ای در ارتش تشکیل شد که به بحران در صفوف ارتش رسیدگی کرد.

در ژوئن گذشته، حزب‌الله دو چادر در مرز با فلسطین اشغالی برپا کرد که یکی از آنها بعداً برداشته شد. رسانه‌های عبری از جمله پخش رسمی می‌گویند که این حزب در چند روز گذشته چادر دوم را برداشته و دوباره برپا کرده است.

چادر اول در داخل «خط آبی» در حومه شهرک کفر شوبا در جنوب لبنان و چادر دیگر در داخل خاک لبنان در شمال خط آبی تعیین شده توسط سازمان ملل برپا شد.

"خط آبی" مرزی است که پس از خروج نیروهای اشغالگر از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ توسط سازمان ملل تعیین شده است. با این حال، تل‌آویو بیش از یک بار برای نقض آن تلاش کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی تا این اواخر قصد حزب‌الله برای تشدید گسترده اوضاع را جدی نمی‌گرفت و چادرهای برپا شده را تهدید امنیتی محسوب نمی‌کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha