• شنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402050703902
  • خبرنگار : 50593

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران:

فاصله بین مدرک و مهارت زیاد است

فاصله بین مدرک و مهارت زیاد است

ایسنا/مازندران مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به اینکه فاصله بین مدرک و مهارت زیاد است لازم است در جامعه به این موضوع توجه شود، گفت: باور بر این است تا ارزش مهارت در سفره مردم جاری شود.

حسین درویشی امروز هفتم مرداد ماه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در هفته ملی مهارت ۲۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای افتتاح می‌شود، اظهار کرد: از ۶ تا ۱۳ مرداد به عنوان هفته ملی مهارت نامگذاری شده است به دلیل نزدیکی با هفته دولت بخش زیادی از این برنامه‌ها در هفته دولت اجرا می شود.

وی نقش مهارت را در تحقق شعار سال مهم و اثرگذار دانست و گفت: سازمان فنی و حرفه ای در تحقق شعار سال به ویژه رشد تولید در مناطق شهری و روستایی نقش بی بدیلی دارد.

وی بر ضرورت مدیریت واحد در امر مهارت افزایی در مازندران تاکید و یادآور شد: برای موفقیت در مهارت افزایی لازم است فعالیت‌های جزیره ای در مازندران از بین برود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با اعلام اینکه بعد از چهار دهه این سازمان به زودی دارای اساسنامه می‌شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات فنی و حرفه ای با داشتن اساسنامه حل خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه برای حمایت از مهارت آموزی از ظرفیت خیران استفاده می‌شود، اضافه کرد: در مازندران اساسنامه خیران ملی مهارت نهایی شده است.

درویشی با اعلام اینکه در مازندران ۲ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای دارای مجوز هستند که از این تعداد ۱۸۷۹ آموزشگاه فعال هستند، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۵۸ آموزشگاه آزاد با سرمایه گذاری ۲۱ میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان بخش خصوصی به سرمایه های مهارتی مازندران اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۶ کارگاه فنی و حرفه ای در مازندران  برای به روز رسانی هر کارگاه نیازمند۲.۵ میلیارد تومان اعتبار است، گفت: تامین اعتبار نهایی برای به روز رسانی کارگاه های فنی و حرفه ای با محدودیت های اعتباری دولت امکان پذیر نیست لازم است بخش خصوصی در این زمینه وارد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha