• پنجشنبه / ۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402050503176
  • خبرنگار : 71402

خنثی‌شدن حمله به کشتی نظامی روس/ شناسایی یک کشتی دیگر با آثاری از مواد انفجاری

خنثی‌شدن حمله به کشتی نظامی روس/ شناسایی یک کشتی دیگر با آثاری از مواد انفجاری

سرویس امنیت فدرال روسیه (اف‌اس‌بی) امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، کشتی خارجی دیگری را شناسایی کرده است که از ترکیه به سمت روستوف-نا-دونو روسیه می‌رفت تا غلات بارگیری کند و احتمالا از آن برای ارسال مواد منفجره به اوکراین استفاده شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه سرویس امنیت فدرال روسیه آمده است: «در طول این عملیات برای جلوگیری از اقدامات تروریستی و خرابکارانه و تضمین ایمنی دریایی، اف‌اس‌بی یک کشتی غیرنظامی خارجی دیگر را شناسایی کرده که احتمالا قبلا از آن برای ارسال مواد منفجره به خاک اوکراین استفاده شده بود.»

این نهاد امنیتی روسیه اعلام کرد که مواد منفجره در کشتی باری BMO RIVER در ۲۶ ژوئیه در حالی که از ترکیه به شهر روستوف-نا-دونو روسیه برای حمل غلات می‌رفت، پیدا شد و افزود که این کشتی قبلا در یک بندر اوکراین بوده است.

در این بیانیه همچنین آمده است، مقرر شد که عبور این کشتی از زیر پل کریمه ممنوع و کشتی مجبور به ترک آب‌های سرزمینی روسیه شود.

این در حالیست که سرویس اطلاعاتی روسیه پیشتر در ۲۲ ژوئیه هم اعلام کرد که در یک کشتی باری خارجی که از ترکیه به مقصد شهر «روستوف-نا-دونو» در روسیه در حرکت بوده، رد مواد منفجره را پیدا کرده و تمام کشتی‌هایی که از تنگه کرچ در کریمه عبور می‌کنند را مورد بازرسی قرار می‌دهد تا از «حملات تروریستی» جلوگیری کند.

خنثی‌شدن حمله به کشتی نظامی روسیه

همچنین سرویس امنیتی فدرال روسیه (FSB) امروز اعلام کرد که «حمله تروریستی» برنامه‌ریزی شده علیه یکی از کشتی‌های جنگی ناوگان دریای سیاه این کشور را خنثی کرده و یک ملوان روسی را دستگیر کرده است.

خبرگزاری ریا به نقل از این نهاد امنیتی گزارش داد که این ملوان با در اختیار داشتن دو بمب خانگی بازداشت شده است. در این گزارش آمده است که او همچنین مظنون به انتقال اسرار دولتی به اوکراین است.

طبق گزارش اسپوتنیک، این کشتی نظامی روسیه حامل تسلیحات با دقت بالاست. در بیانیه اف‌اس‌بی‌ آمده است: سرویس امنیتی فدرال تلاش سرویس‌های مخفی اوکراین را برای انجام حمله تروریستی به یکی از کشتی‌های ناوگان دریای سیاه که دارای موشک‌های با دقت بالاست، خنثی کرده است. در نتیجه اقدامات، یک عضو نیروی دریایی روسیه که توسط سرویس‌های مخفی اوکراین استخدام شده بود، با دو دستگاه انفجاری دست‌ساز با وزن کلی یک کیلوگرم تی‌ان‌تی بازداشت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha