• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402050402951
  • خبرنگار : 50598

استاندار مرکزی:

مولفه‌های هویتی قدرتمند منجر به پیشرفت جامعه خواهد شد

مولفه‌های هویتی قدرتمند منجر به پیشرفت جامعه خواهد شد

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: اگر مولفه‌های هویتی جامعه، مولفه‌های قدرتمندی باشند، آن جامعه نواقص ظاهری و مادی خود را برطرف می‌کند و پیشرفت خواهد کرد.

فرزاد مخلص الائمه، چهارم مرداد ماه در آیین گرامیداشت روز ایثار و مقاومت شهر اراک اظهار کرد: هر موجود و موجودیت زنده‌ای دو شاکله مادی و معنوی دارد. اگر این موجودیت زنده یک اجتماع، جامعه یا ملت باشد، شاکله ظاهری و مادی آن، امکانات و برخورداری‌های آن جامعه است، اما این جامعه، یک شاکله معنوی نیز دارد که به آن هویت می‌گوییم.

استاندار مرکزی افزود: اگر شاکله مادی دچار نقص باشد، تا مادامی که آن شاکله معنوی فعال باشد مشکلات جسمی و مادی را بر طرف می‌کند و آن جامعه را ذاتا جامعه مقتدری می‌دانیم. مثل یک ساختمان فرسوده و تخریب شده‌ است که زیر آن گنجی پنهان است و با آن گنج می‌توان ساختمان را دوباره از نو ساخت.

وی با بیان اینکه اگر مولفه‌های هویتی جامعه، مولفه‌های قدرتمندی باشد، آن جامعه نواقص ظاهری و مادی خود را برطرف می‌کند و پیشرفت خواهد کرد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، استان مرکزی و شهر اراک سرشار از مولفه‌های هویتی هستند. دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت نیز از مولفه‌های هویتی فراوان برخوردار هستند که باید همواره این مولفه‌ها را حفظ کنیم.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه پنجم مردادماه با سه رویداد بسیار برجسته در سال‌های ۶۱، ۶۵ و ۶۷ یکی از ارکان نظام هویتی شهر اراک و استان مرکزی است گفت: کارگروهی‌ را به مناسبت این رویداد در استان با حضور تمامی ارگان‌های فرهنگی تشکیل دادیم و بالغ بر ۴۰ کلان روایت تعریف کردیم که سه کلان روایت اصلی «شکار تانک، عجز دشمن و کمین الهی» بود که برای این مراسم در نظر گرفتیم.

مخلص الائمه با بیان اینکه این مراسم، بسیار متفاوت با مراسم‌ سالیان گذشته است گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و کارخانه‌های شهر اراک در این رویداد مشارکت داشتند و امیدواریم در سال‌های آینده نیز گام‌های بلندتری در این حوزه برداریم و این ارکان هویتی را به نسل‌های آینده منتقل کنیم تا بتوانیم همواره نام و یاد شهدا را زنده نگه داریم.

مولفه‌های هویتی قدرتمند منجر به پیشرفت جامعه خواهد شد

مولفه‌های هویتی قدرتمند منجر به پیشرفت جامعه خواهد شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha