• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402050402886
  • خبرنگار : 71457

اردوغان با محمود عباس و هنیه دیدار کرد

اردوغان با محمود عباس و هنیه دیدار کرد

آناتولی گزارش داد که رجب طیب اردوغان امروز با محمود عباس و اسماعیل هنیه در آنکارا دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه امروز (چهارشنبه) دیدار سه جانبه ای با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس برگزار کرد.

این دیدار به صورت غیرعلنی برگزار شد.

در همین حال، منابع آگاه فلسطینی در رام الله به خبرگزاری فلسطینی سما اعلام کردند که فشارهایی از جانب قطر و ترکیه راه را برای دیدار میان عباس و هنیه با نظارت اردوغان هموار کرد.

منابع گفتند که وضعیت کرانه باختری و غزه به مسیر بی بازگشت رسیده و دیدارها در آنکارا و قاهره به منزله آخرین فرصت برای فلسطینی ها جهت پایان دادن به دودستگی است.

منابع عنوان داشتند که حماس بسیار به مواضع رسمی تشکیلات خودگردان و پایبندیهای بین المللی آن نزدیک شده است.

اردوغان با محمود عباس و هنیه دیدار کرد

پیشتر اردوغان با هنیه در آنکارا دیدار کرد. در این نشست راه های فراهم کردن فضا کمی قبل از نشست دبیرکل های گروه های فلسطینی که قرار است در قاهره برگزار شود، مورد بررسی قرار گرفت.

اردوغان با محمود عباس و هنیه دیدار کرد

حسام بدران، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که در این دیدار به صورت صریح و عمیق، مذاکراتی برگزار شد و این دیدار در چارچوب تکمیل رایزنی های حماس با گروه های مختلف فلسطینی برای مقدمه چینی خوب درخصوص نشست دبیرکل ها در ۲۹ و ۳۰ ژوئیه جاری در قاهره انجام شد.

حاضران بر لزوم یکپارچه سازی تلاش های ملی برای رویارویی با خطرات به ویژه طرح های خطرناک دولت تندرو رژیم صهیونیستی که درصدد بلعیدن اراضی و گسترش شهرک سازی است، تاکید کردند.

بدران گفت که حماس تاکید کرد که مقاومت فراگیر بهترین راه برای رویارویی با اشغالگر و خطرات موجود بر سر راه مساله فلسطین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha