• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402050402822
  • خبرنگار : 71516

کاخ سفید: بایدن و نتانیاهو با صراحت با یکدیگر صحبت می‌کنند

کاخ سفید: بایدن و نتانیاهو با صراحت با یکدیگر صحبت می‌کنند

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی «روابطی دیرینه» دارند و «با صراحت» با یکدیگر حرف می‌زنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، کارین ژان‌پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید درباره نگرانی‌ها درخصوص اصلاحات قضایی رژیم صهیونیستی گفت: «روابط طولانی میان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اجازه گفتگوی صریح را به دو طرف می‌دهد. روابط آن‌ها دیرینه است.»

وی درباره اینکه آیا بایدن به نتانیاهو اعتماد دارد یا خیر مدعی شد: «دو طرف هفته گذشته با یکدیگر حرف زدند و گفتگوی خوشایندی داشتند. آن‌ها نگرانی‌هایشان را با هم در میان می‌گذارند و مذاکرات صریحی درباره مسائل مشترکشان دارند.»

این سخنگو گفت: «بحث و گفتگوی مهم در اسرائیل درباره طرح دولت برای اصلاحات قضایی یک بحث درست و سالم است و بخشی از دموکراسی ماست. بارها گفتم روابط ما با اسرائیل براساس دموکراسی و ارزش‌های مشترک است. برای همین ما از مقامات می‌خواهیم به حمایت و احترام به حق تجمع مسالمت‌آمیز توجه کنند.»

کابینه راست افراطی رژیم صهیونیستی سرانجام توانست روز دوشنبه بخش کلیدی از تغییرات گسترده در دستگاه قضایی را تصویب کند. اقدامات حقوقی، اعتصاب‌ها و امتناع احتمالی بیش از ۱۰ هزار نیروی ذخیره نظامی از خدمت، اکنون مورد توجه قرار گرفته زیرا بزرگترین بحران داخلی رژیم صهیونیستی وارد فصل جدیدی شده است.

پس از هفت ماه بحث، کابینه تل‌آویو بالاخره توانست بند «معقولیت» را با ۶۴ رای موافق در مقابل صفر رای مخالف حذف کند؛ بندی که به دیوان عالی غیر منتخب رژیم صهیونیستی اجازه می‌داد تا تصمیمات کابینه را لغو کند. همه اعضای ائتلاف نتانیاهو یعنی لیکود به آن رای مثبت دادند و قانونگذاران مخالف هم به نشانه اعتراض کنست را ترک کردند.

اظهارات سخنگوی کاخ سفید در شرایطی مطرح شد که جو بایدن طی پیامی، تاسف خود را از تصویب قانون تغییرات قضایی که توسط کنست صورت گرفته، ابراز کرد و نسبت به کاهش روابط دوجانبه به سطوح پایین هشدار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha