• پنجشنبه / ۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۵:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402050402755
  • خبرنگار : 71489

سنگدوینی: هتاکان به قرآن کریم سرسپرده صهیونیست‌ها هستند

سنگدوینی: هتاکان به قرآن کریم سرسپرده صهیونیست‌ها هستند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «سراغ ندارم که مردم مسلمان جمهوری اسلامی ایران به پیروان ادیان دیگری که در کنار ما زندگی می‌کنند کمترین اهانتی کرده باشند»، اظهار کرد: هتاکان به قرآن کریم خدا را نمی‌شناسند و دست پرورده و سرسپرده صهیونیست‌ها هستند.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به هتک حرمت به قرآن کریم از سوی برخی اتباع کشورهای اروپایی با اشاره به جنبه‌های رحمانی دین اسلام گفت: مقدسات تمامی ادیان از نظر ما مسلمانان قابل احترام است؛ بر همین اساس نیز مطمئن باشید آنهایی که به قرآن کریم که از مقدسات دین اسلام است اهانت کردند، خدا را نمی‌شناسند و دست پرورده و سرسپرده صهیونیست‌ها هستند.

وی با بیان اینکه «احترام به همه ادیان الهی از تاکیدات خداوند متعال است»، اظهار کرد: سراغ ندارم که مردم مسلمان جمهوری اسلامی ایران به پیروان ادیان دیگری که در کنار ما زندگی می‌کنند کمترین اهانتی کرده باشند.

این نماینده جلسه عنوان کرد: مطمئن باشید مردم ما و جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد که به مقدسان‌شان توهین شود. همه مردم ایران اسلامی و حتی پیروان ادیان دیگر نیز اهانت‌های اخیر به قرآن کریم را نهی کرده‌اند.

سنگدوینی همچنین در توصیه‌ای به کشورهای مسلمان درباره لزوم واکنش متحد در قبال هتک حرمت به قرآن کریم گفت: بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان هستند که می‌توانند با هم متحد باشند بر همین اساس نیز کشورهای مسلمان باید ضمن اتحاد و همدلی با یکدیگر، اقدام هماهنگ و مشابهی در قبال هتک حرمت صورت گرفته به قرآن کریم داشته باشند؛ در این زمینه جمهوری اسلامی ایران و وزارت خارجه و حتی برخی کشورهای مسلمان در واکنش به اهانت صورت گرفته از سوی کشور سوئد ارتباطات خود یا سفیر این کشور را اخراج کردند یا اینکه از پذیرش سفیر جدید این کشور خودداری کردند که اقدام مناسبی است.

وی تصریح کرد: دولت سوئد باید فرد هتاک را در محاکم قضایی خود محاکمه و مجازات کنند و به جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای مسلمان نشان دهند که با هتاکان به قرآن کریم برخورد قضایی می‌کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha