• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402050402334
  • خبرنگار : 71145

تصویب قطعنامه محکومیت اهانت به دین و کتب مقدس توسط مجمع عمومی سازمان ملل/ عراق استقبال کرد

تصویب قطعنامه محکومیت اهانت به دین و کتب مقدس توسط مجمع عمومی سازمان ملل/ عراق استقبال کرد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد سه شنبه قطعنامه‌ای را در محکومیت خشونت براساس دین و اهانت به نمادهای دینی و کتب مقدس تصویب کرد. وزارت خارجه عراق نیز از قطعنامه اخیر سازمان ملل مبنی بر مدارا میان ادیان و مقابله با نفرت‌پراکنی استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، در بیانیه مجمع عمومی سازمان ملل آمده است که قطعنامه‌ای با اجماع برای تقویت گفت‌وگوی بین ادیان و فرهنگ و مقابله با گفتمان نفرت آمیز به تصویب رسید.

بیانیه مذکور افزود که این قطعنامه خشونت براساس دین و اهانت به نمادهای دینی و کتب مقدس را محکوم می‌کند.

در این راستا وزارت خارجه عراق از قطعنامه اخیر سازمان ملل مبنی بر مدارا میان ادیان و مقابله با نفرت‌پراکنی استقبال کرد.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر تشویق به گفت و گو و مدارا میان ادیان و فرهنگ‌ها در مقابله با نفرت‌پراکنی که روز گذشته با اجماع به تصویب رسید، استقبال می‌کنیم.

وزارت خارجه عراق در این بیانیه بر لزوم مبارزه با تمامی اشکال تبعیض و بیگانه هراسی و نفرت‌پراکنی تاکید و تمامی نهادهای موثر مربوطه را به افزایش تلاش‌های خود برای مقابله با این پدیده در راستای قوانین بین‌المللی حقوق بشر دعوت کرد.

در این بیانیه آمده است: اهانت به هر گونه عقاید و ادیان ممکن است به دو قطبی شدن جوامع و تنش‌های شدید منجر شود که به برانگیختن خشم و نزاع بین انسان‌ها و تبدیل اختلافات به نفرت و خشونت ختم می‌شود.

به نقل از میدل ایست نیوز، پیش از این آیت الله العظمی سیستانی، مرجع عالیقدر دینی ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن، از سازمان ملل خواست اقداماتی موثر برای جلوگیری از تکرار این اقدامات و پیشبرد کشورها به بازنگری در قوانینی که اجازه این اقدامات را می‌دهد، اتخاذ کند.

ایشان خواستار تثبیت ارزش‌های همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان و روش‌های فکری مبتنی بر رعایت حقوق و احترام متقابل میان همه شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha