• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402050302080
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

کوچک‌ترین اهانت به مقدسات، اشد مجازات را به همراه دارد

کوچک‌ترین اهانت به مقدسات، اشد مجازات را به همراه دارد

ایسنا/اصفهان رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: کسانی که نسبت به ساحت مقدس محرم و عاشورا و نمادهای عزاداری کوچک‌ترین اهانتی داشته باشند تحت عنوان اهانت به مقدسات قطعاً با قید فوریت، اقدامات قضایی و اشد مجازات قانونی در خصوص آنان اعمال خواهد شد و در این مورد کمترین مماشات و ارفاق نخواهد شد.

حجت‌الاسلام اسداله جعفری در جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار با اشاره به کاهش ۱۵درصدی جرائم خشن در سطح استان، اظهارکرد: با تلاش‌ جهادی نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی استان در سال ۱۴۰۱ آمار جرایم خشن در سطح استان کاهش ۱۵ درصدی داشته و با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در چهار ماهه اول سال جاری این آمار روند کاهشی خود را ادامه خواهد داد.

به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، وی حفظ امنیت مردم و برقراری آرامش و آسایش پایدار در جامعه را مهم‌ترین اولویت‌ و وظیفه نهادهای متولی امنیت خواند و بیان کرد: مهم‌ترین اولویت و وظیفه نهادهای مربوطه، حفظ امنیت نظام و مردم و پاسداری از آرامش و آسایش پایدار در جامعه است و همه مسئولان ذیربط باید با آگاهی به وظایف خود در این مسیر کوشا باشند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از استانداری به عنوان متولی اصلی برقراری امنیت در استان اصفهان یاد کرد و گفت: تلاش‌های استانداری در این زمینه قابل تقدیر است اما انتظار می‌رود در بحث کنترل مجرمان حرفه‌ای، خشن و سابقه‌دار که یکی از تهدیدکنندگان آسایش و امنیت جامعه هستند به صورت عملی و جدی‌تری در میدان‌ حاضر شود چرا که امر پیشگیری، کنترل، مهار و در صورت نیاز سرکوب مجرمین حرفه‌ای، خشن و سابقه‌دار نیازمند صرف هزینه‌هایی است که باید از طریق دولت تامین شود.

وی همچنین بر لزوم تکمیل و به‌روزرسانی بانک اطلاعاتی مجرمان، حرفه‌ای و سابقه‌دار و همکاری همه نهادهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی در استان در این خصوص تاکید کرد. 

‌جعفری با اشاره به برخی رفتار مجرمانه در ایام محرم از سوی تعداد معدودی از افراد تصریح کرد: اعتقادات و باورهای دینی برای مردم ما از حساسیت و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و کسانی که نسبت به ساحت مقدس محرم و عاشورا و نمادهای عزاداری کوچک‌ترین اهانتی داشته باشند تحت عنوان اهانت به مقدسات قطعاً با قید فوریت، اقدامات قضایی و اشد مجازات قانونی در خصوص آنان اعمال خواهد شد و در این مورد کمترین مماشات و ارفاق نخواهد شد؛ کمااینکه عاملان برخی رفتارهای موهن از جمله در شهرستان اردستان بلافاصله دستگیر و بازداشت و پرونده قضایی آنان در شعبه وی‍ژه در حال رسیدگی است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha