• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402050200975
  • خبرنگار : 71496

فراخوان تشدید رویارویی با اشغالگران برای دفاع از مسجدالاقصی

فراخوان تشدید رویارویی با اشغالگران برای دفاع از مسجدالاقصی

با توجه به طرح‌های شهرک‌سازی و یهودی‌سازی در شهر قدس که مسجد الاقصی را با خطرات بزرگی مواجه کرده است، فراخوان‌های فلسطینی برای تشدید درگیری‌ها با نیروهای اشغالگر در کرانه باختری ادامه دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت فلسطین نیوز، شعیب ابوسنینه، کارشناس امور قدس اظهار کرد: آنچه "سالروز تخریب هیکل" خوانده می‌شود، تعرض آشکار به قدس و مقدسات اسلامی است، مردم ما با یک کابینه راست افراطی که مسجد الاقصی را هدف قرار داده، مواجه هستند.

ابوسنینه گفت: هدف از نشستی که سازمان‌های صهیونیستی «کوه معبد» برای آن فراخوان دادند، تشکیل مقری برای این سازمان‌ها در داخل مسجد الاقصی است، این گروه‌های شهرک‌سازی تلاش می‌کنند با حمایت کابینه رژیم اشغالگر بزرگترین یورش را به مسجد الاقصی داشته باشند.

کارشناس امور قدس تاکید کرد: هدف از اقدامات کابینه رژیم اشغالگر تقویت حضور یهودیان در داخل مسجد الاقصی است، مقدمات رژیم اشغالگر برای برگزاری راهپیمایی پرچم‌ها در راستای تلاش‌های آن برای تحمیل حاکمیت و کنترل بر قدس است.

همچنین او با اشاره به اهمیت حمایت دو امت عربی و اسلامی از مسجد الاقصی به ویژه در شرایط حاضر که با یک یورش صهیونیستی مستمر و رو به‌ افزایش مواجه است، گفت: باید تجمعی در داخل مسجد الاقصی به ویژه روز چهارشنبه برای مقابله با یورش شهرک‌نشین‌ها انجام شود، از ساکنان کرانه باختری می‌خواهم در دفاع از قدس و مسجد الاقصی، تنش در نقاط برخورد را تشدید کنند.

به دلیل تداوم جنایات رژیم اشغالگر و تشدید طرح‌های شهرک‌سازی آن در حق مقدسات اسلامی، هشدارهای فلسطینی درباره بحرانی شدن اوضاع در شهر قدس اشغالی ادامه دارند.

 محمد حماده، سخنگوی جنبش حماس در شهر قدس تاکید کرد: طرح‌های شهرک‌نشین‌ها برای آسیب زدن به مسجد الاقصی به منزله جرقه یک انفجار بوده و مردم ما با این تجاوز مقابله خواهند کرد.

حماده ضمن اعلام بسیج عمومی و درخواست برای مقابله با طرح‌های شهرک‌نشین‌ها علیه مسجد الاقصی در اواخر هفته جاری، گفت: مردم ما در نهایت هوشیاری بوده و هرگز در برابر تلاش‌های دشمن برای اجرای بخش‌هایی از طرح‌هایش علیه مسجد الاقصی سکوت نخواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha