• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402050200938
  • خبرنگار : 50617

استاندار مازندران:

خط گردشگری ساری-روسیه راه اندازی می‌شود

خط گردشگری ساری-روسیه راه اندازی می‌شود

ایسنا/مازندران استاندار مازندران پس از سفر ۶ روزه از روسیه در پاسخ به سئوال ایسنا که با توجه به تحریم‌هایی که روسیه با آن مواجه است، آیا قراردادهای این سفر قابلیت اجرایی دارد، گفت: ما ۲ کشوری هستیم که تحریم شده ایم؛ چیزی نمی تواند بازدارنده باشد زیرا روسیه و جمهوری اسلامی ایران از تحریمها ناراحت نیستند.

سید محمود حسینی پور در پاسخ به سئوالات ایسنا در خصوص سفر ۶ روزه به روسیه اظهار کرد: مازندران لنگرگاه کردیدور شمال- جنوب است این اصل در کشور باید به گفتمان تبدیل شود.

وی با اعلام اینکه در این سفر اقتصادی موضوعات گردشگری هم مورد توجه قرار گرفت، افزود: خط گردشگری ساری- روسیه هم راه اندازی می شود همچنین طبق پیشنهاد ما خط گردشگری دریایی هم مورد موافقت دوستان روسی قرار گرفت.

حسینی پور با بیان اینکه در استان استراخان، در حال ساخت بزرگترین کشتی کروز دریای است که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: مازندران هم از وجود این کشتی کروز منتفع خواهد شود.

وی در پاسخ به این سوال که در سفر تجاری به روسیه آیا مسائل زیست محیطی دریای خزر هم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، گفت: یکی از اتفاقات مهم در ۲ استان همسایه این است که در کنارگذر رودخانه های دریایی شان، پیاده‌رو و مسیر تردد خودرویی ایجاد کردند که کار بسیار سنگینی بود. این طرح چهره گردشگری شهر هایشان را تغییر داد.

حسینی پور افزود: ما مباحثی پیرامون رعایت فاصله ۶۰ متری سواحل برای حفظ محیط زیست را مطرح کردیم. استان های همسایه معتقد بودند که خروجی هایی که از دریا خارج می شود باید مورد تایید مجموعه محیط زیست باشد و ما هم گزارشات مفصلی را در رابطه با محیط زیست ارائه کردیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه هم اکنون کشورهای اطراف ما به شدت در گردشگری سرمایه گذاری می کنند و هزینه‌های هنگفتی را در این حوزه می‌پردازند تا از صنعت گردشگری بیشترین بهره‌وری را داشته باشند، خاطرنشان کرد: آزادسازی اراضی سواحل از موضوعاتی بود که ما مطرح کردیم و برای طرف روسی قابل توجه بود.

این مسئول یادآور شد: قرار بر این شد در رابطه با مباحث محیط زیستی در آینده با استان های همسایه نشست هایی داشته باشیم.

سید محمود حسینی پور در پاسخ به سوال ایسنا درباره تحریم‌هایی که روسیه با آن مواجه است آیا قراردادهای این سفر قابلیت اجرایی دارد، اظهار کرد: ما ۲ کشوری هستیم که تحریم شده‌ایم؛ چیزی نمی تواند بازدارنده باشد زیرا روسیه و جمهوری اسلامی ایران از تحریم امریکا ناراحت نیستند.

وی با اظهار اینکه هردو کشور برای تقویت تبادل تجاری به توافق رسیده اند و مشکلات بیشتری که تحریم‌ها رقم زده اند، مراودات مالی است، گفت: برای انتقال پول مشکلی نداریم؛ بنابراین تحریم‌ها در روابط ایران با روسیه مشکلی ایجاد نمی‌کند.

استاندار مازندران در پاسخ به سومین سوال ایسنا درباره اعتبار این سفر از چه منابع مالی تامین شده است، تصریح کرد: ما در فضای دولت بودجه‌ای برای سفر های خارجی نداریم، معمولا باید با وزارتخانه ها هماهنگ شویم اگر آن سفر برای استان ضرورت داشته باشد خوده وزارتخانه آن هزینه را تامین می‌کند.

این مسئول یادآور شد: ما کمترین مدیران دولتی را در این سفر با خود همراه کردیم این تعداد مدیر برای خدمت آمدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha