• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402050200820
  • خبرنگار : 50455

استاد حوزه علمیه قم:

راه توبه به روی احدی بسته نیست

راه توبه به روی احدی بسته نیست

ایسنا/قم استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نباید گناه کرد اما در صورت ارتکاب به گناه نیز از بخشش خداوند ناامید نشوید، تصریح کرد: راه توبه باز است و خاتم الانبیا می فرمایند خداوند این راه را به روی احدی نبسته است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین ظهیری در ششمین شب عزاداری دهه اول محرم هیات خادم الرضا(ع) که شامگاه یکم مردادماه در ورزشگاه حیدریان قم برگزار شد، تصریح کرد: امروزه فضای مجازی و اینترنت، کانال‌ها و گروه‌هایی که در این فضا ایجاد شده است، دنیا را به یک دهکده بلکه به عنوان یک خانه تبدیل کرده است.

وی افزود: اینترنت کاری کرده است که هر خبری در این عالم اتفاق می‌افتد به سرعت شگفت انگیزی در همه دنیا پخش می‌شود و اتفاقات سیاسی، اجتماعی و اخلاقی به سرعت شگفت انگیزی میان جوانان منتشر می‌شود.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه متاسفانه حتی جوانان وقتی می‌خواهند استراحت کنند در کنار خودشان موبایل دارند، ادامه داد: روزی خواهد رسید که از این هم بدتر خواهد شد تا جایی که این مسئله هوش مصنوعی یکی از مسائل روز جامعه است.

ظهیری اضافه کرد: حتی مقام معظم رهبری نیز در مورد این مسئله صحبت کردند و این نشان می دهد که در شرایط خاصی قرار داریم و بسیاری از جوانان و خانواده ها برایشان سوال است که چه باید کرد؟

وی گفت: البته این سوال که "نجات در این عالم از آن کیست؟ "همیشه بوده و ادامه هم دارد و خواهد داشت و همواره سوال می شده است که ما در این گیرودار چه باید کنیم.

سخنران هیات خادم الرضا(ع) اظهار کرد: حتی در زمان اهل بیت(ع) و خاتم الانبیا(ص) نیز این سوال بوده و وقتی از ایشان سوال می کنند، می فرمایند که تنها راه نجات در این عالم تمسک به قرآن و توسل به اهل بیت علیهم السلام است.

وی با بیان اینکه نباید گناه کرد اما در صورت ارتکاب به گناه نیز از بخشش خداوند ناامید نشوید، تصریح کرد: راه توبه باز است و خاتم الانبیا می فرمایند خداوند این راه را به روی احدی نبسته است.

ظهیری اضافه کرد: اگر کسی به حسب گناهی که مرتکب شده با خودش فکر کرد که دیگر از دست خدا هم کاری برنمی آید و گناهی از این بالاتر نیست، نباید از خداوند ناامید باشد چرا که خداوند همه گناهان را می بخشد.

وی تصریح کرد: شخصی نزد امیرالمومنین علی (ع) می‌آید و می‌گوید که گناهی مرتکب شدم مرا پاک کن و ایشان به او می فرمایند که حتما اشتباه می کنی و حتی اجازه اعتراف به گناه را نمی‌دهند.

ظهیری گفت: خداوند فرموده‌ که هر بنده‌ای در خانه من را بزند من او را می بخشم به جز یک گروه که آن گروه را هیچ وقت نمی بخشم و آن گروه قاتلین حضرت سید الشهدا(ع) در کربلا هستند که هیچ وقت بخشیده نمی‌شوند و با این رحمتی که خدای متعال دارد دریچه‌های رحمتش به روی قاتلین حضرت بسته شده است.

وی با بیان اینکه قرآن و عترت راه نجات هستند، افزود: در هیات و مجلس امام حسین(ع) می توانید به این راه برسید و برای همین است که دشمن عجیب دارد در مورد قرآن و عترت کار می کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع فضلا، طلاب و مبلغان حوزه های علمیه، اظهار کرد: تبلیغ در حوزه علمیه در رده اول نبود اما فرمایشات ایشان در مورد تبلیغ حوزه علمیه را تکان داد و باید بدانیم که اگر تبلیغ در رده اول نباشد، اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha