• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۶:۲۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402050200775
  • خبرنگار : 50310

برگزاری نزدیک به ۲۰۰۰ یادواره شهدا در لرستان

برگزاری نزدیک به ۲۰۰۰ یادواره شهدا در لرستان

ایسنا/لرستان فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: طی سه سال گذشته نزدیک به ۲۰۰۰ یادواره شهدای محلی، شهرستانی، سلفی و ... در استان برگزار شده است.

به گزارش ایسنا، سردار مرتضی کشکولی یکم مردادماه در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: دور دوم برگزاری کنگره های شهدا در کشور توسط بسیج راه افتاده است.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم هرچه جلسه نهایی را دیرتر انجام دهیم بیشتر می‌توانیم از مفاهیم فرهنگی استفاده کنیم، بیان کرد: طی سه سال گذشته ۱۰۰ جلد کتاب چاپ شده، ۴۰ مستند ساخته شده و یک فیلم سینمایی را در دست ساخت داریم.

کشکولی تصریح کرد: طی سه سال گذشته نزدیک به ۲۰۰۰ یادواره شهدای محلی، شهرستانی، سلفی و ... برگزار شده و حدود ۵۶ المان فاخر و حدود ۳۰۰۰ تابلو روان و دیجیتالی و ... را داشتیم و همه مراکز فرهنگی ما فضای جامعه را شهیدانه کردند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: بناست شهریور ماه شش اجلاسیه داشته باشیم که یکی از آن‌ها اجلاسیه روحانیون شهید استان است که هرکدام از آن‌ها شهدای شاخصی هستند.

وی افزود: تا قبل از کنگره شهدا می‌گفتیم ۶۳۰۰ شهید لرستان اما با روی کار آمدن کنگره شهدا و تحقیقاتی که در این رابطه انجام شده باعث شد متوجه شویم شهدایی از قلم افتاده‌اند که آن‌ها را نیز به این لیست اضافه کردیم و الان ۶۵۵۲ شهید داریم که همچنان به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود.

کشکولی بیان کرد: برخی از شهدای ما مانند ۶۱ دانش‌آموز شهید در بروجرد که مدرسه آن‌ها مورد اصابت موشک قرار گرفت و ۱۹ بانوی شهید در ستاد پشتیبانی جنگ دورود در کشور منحصر به فرد هستند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به ساخت مستند کوله پشتی در استان، ادامه داد: ۹۰۶ شهید دانش‌آموز داریم و در عملیات حاج‌عمران در سه شب به جز مجروح و اسیر ۲۹۵ شهید داشتیم.

وی افزود: یک ادعا داریم که ۳۰۰ شهید حاج‌عمران در خرداد ماه سال ۶۵ در سه شب دادیم که باعث شد در کشور و استان یک تلاطم ایجاد شود. زمانی یک لشکر زیر ۵۰ درصد باشد منحل یا با دیگر لشکرها تلفیق می‌شود اما ما لشگر ۵۷ ابوالفضل(ع) لرستان را ایجاد کردیم که تنها لشگری بود که در عملیات کربلای۴ توانست راه را باز کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha