• شنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402043120123
  • خبرنگار : 71234

آزاد: سازمان همکاری اسلامی تحریم‌هایی برای سوئد اعمال کند

آزاد: سازمان همکاری اسلامی تحریم‌هایی برای سوئد اعمال کند

عضو شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) پشت صحنه هتک حرمت قرآن کریم را تفکرات موهن رژیم صهیونیستی و موساد دانست و گفت: سازمان همکاری اسلامی در یک نشست اضطراری تحریم هایی را برای دولت سوئد اعمال کند.

الهام آزاد در گفت وگو با ایسنا با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم گفت: قطعا صحنه گردانان و عاملان اصلی هتک حرمت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم،  تفکرات موهن رژیم صهیونیستی و سازمان امنیتی موساد است؛ این اقدام نفرت انگیز در جهت عادی سازی حرمت‌شکنی به مقدسات مسلمانان طراحی انجام شده است.

وی ادامه داد: باید دولت سوئد در راستای مسئولیت‌های بین المللی خود به ویژه تعهدات حقوق بشر خود در چارچوب سازمان ملل، اقدام‌های بازدارنده جهت جلوگیری از چنین جنایت نفرت انگیزی علیه دین اسلام و بیش از دو میلیاردها مسلمان را انجام دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عدم احترام به اصول بنیادین مذهبی قابل چشم پوشی نیست گفت: شورای حقوق بشر از دولت‌ها می خواهد که طبق قوانین ملی خود و مطابق با حقوق بشر و حقوق بشردوستانه، حداکثر تلاش را بکار گیرند تا اطمینان حاصل شود که مکان های مذهبی، اماکن، زیارتگاه‌ها و نمادهای مذهبی کاملاً مورد احترام و حفاظت قرار می‌گیرند و در مواردی که در معرض هتک حرمت یا تخریب هستند، اقدامات بیشتری انجام دهند؛ بر این اساس باید دستگاه دیپلماسی کشورمان در این زمان حساس اقدام قاطع، متناسب و به موقع انجام دهد و نباید به صدور بیانیه سیاسی و احضار سفیر کفایت کرد.

آزاد ادامه داد: باید اقدامات بنیادین و اساسی عبرت آموز دیگری انجام شود تا آنها بدانند خط قرمز مسلمانان  قابل چشم پوشی نیست  لذا به وزارت امور خارجه  توصیه می‌شود ضمن اقدامات قاطع، ظرفیت‌های سازمان همکاری اسلامی نیز پیگیری و مطرح شود.

وی همچنین بیان کرد: باید سازمان همکاری اسلامی در یک نشست اضطراری در چارچوب سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی، تحریم های را برای دولت سوئد در نظر گیرد. قطعا محدود شدن روابط دیپلماتیک و اقتصادی کل کشورهای اسلامی، اقدام به موقع متنبه کننده است.

آزاد ابرای امیدواری کرد که پیگیری‌های بین المللی در چارچوب سازمان همکاری اسلامی و جنبش عدم تعهد در فرصت‌های پیش رو انجام شود و رویکرد قاطعانه ای در نشست پیش روی مجمع عمومی سازمان ملل متحد شکل گیرد .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha