• شنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402043119754
  • خبرنگار : 71129

آلمان: پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا به این زودی‌ها اتفاق نمی‌افتد

آلمان: پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا به این زودی‌ها اتفاق نمی‌افتد

وزیر خارجه آلمان گفت، بعید است که ترکیه به این زودی‌ها به اتحادیه اروپا ملحق شود و روند الحاق این کشور به دلیل مسائل حقوق بشری همچنان متوقف است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشا تودی، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: جاه‌طلبی آنکارا برای عضویت در اتحادیه اروپا به شدت متوقف شده است. دلیل آن هم معیارهای بسیار مهمی است که برای گفت‌وگوهای پیوستن به اتحادیه اروپا لازم و ضروری است و ترکیه آنها را رعایت نکرده است.

این دیپلمات ارشد دولت برلین همچنین توضیح داد، اجرای قانون و رعایت حقوق بشر از مسائلی است که باعث شده تا ترکیه نتواند به سمت پیوستن به اتحادیه اروپا گام بردارد و در این مسیر پیشرفتی داشته باشد.

بربوک همچنین با بیان اینکه ترکیه همسایه بی‌دردسری برای اتحادیه اروپا نیست، اذعان داشت که این کشور بازیگر مهم استراتژیک جهانی در همسایگی مستقیم اروپا به شمار می‌رود که نیازمند رویکرد ویژه در روابط است. دوره پس از انتخاب مجدد رجب طیب اردوغان به عنوان رئیس جمهوری ترکیه در ماه مه ۲۰۲۳، زمان مناسبی برای "تفکر استراتژیک" در مورد این موضوع بود.

وی گفت، برلین حامی ایجاد روابط حسنه با آنکاراست و روابط جدید بین اتحادیه اروپا و ترکیه باید مبتنی بر رویکرد استراتژیک و رو به جلو باشد. همچنین اروپا در این مسیر نباید بی‌تجربگی کند و در این برهه از چالش‌های ژئوپلیتیکی هیچ هدیه مجانی داده نمی‌شود.

اوایل ماه جاری میلادی، اردوغان مساله عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را شرط موافقت با پیوستن سوئد به ناتو مطرح کرد. در نهایت درخواست سوئد برای تایید به پارلمان ترکیه ارجاع داده شد.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین این مساله را بیان کرد که کشورش برای نیم قرن منتظر مانده تا وارد اتحادیه اروپا شود و افزود، بسیاری از اعضای ناتو عضو اتحادیه اروپا نیز هستند. وی همچنین از بروکسل خواست تا راه را برای ترکیه باز کند و گفته بود، آنکارا پس از آن راه را برای پیوستن سوئد به ائتلاف نظامی ناتو همراه می‌کند.

سخنگوی کمیسیون اروپا به ایزوستیای روسیه گفته بود که الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا شاید چندین سال طول بکشد و راهی برای پیوستن آن در سال آتی میلادی به اتحادیه وجود ندارد. وی همچنین خاطرنشان کرد که آنکارا اول باید تمامی معیارهای ضروری پیوستن به اتحادیه اروپا را طی کند که شامل رعایت حقوق بشر و آزادی‌های سیاسی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۳۱ ۱۴:۳۱

واقعا ترکیه با این وضعیت شبه دیکتاتوری چطور درخواست عضویت در اتحایه اروپا داده

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۳۱ ۱۶:۴۶

لطفا از کشور های مترقی خبر بگذارید. کشور عقب مانده ترکیه و کشور های حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا که فقط با تبلیغ سعی دانه توجه جلب کنن و در دنیای امروز هیچ جایگاه و هژمونی ندارن ارزش خبری هم ندارن

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۳۱ ۱۶:۵۷

کشوری که صلاح شیمیایی دراختیارصدام میگذاره تاهزاران زن وبچه روزجرکش کنه ودرغالب اروپابه داعش کمک میکنه صحبت کردنش درموردحقوق بشرتوهین به شعوردیگرانه ،البته ماکه بااصطلاحات اینهاآشناییم میدونیم غلام حلقه به گوش میخوان ولی بازتجربه مامیگه دروغ میگن

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۳۱ ۲۱:۲۷

سعی ندارم جواب کسی رو بدم. ولی بالاترین مقام یه کشور در رقابت انتخاباتی با کمتر از یک درصد به دور دوم میرن فکر کنم معنی مهمی داخلش هست

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۱ ۰۲:۲۷

ایرانی ها حسودن چرا درمورد ترکیه نظر میدید اصلا یا بشه یا نشه به شما چه ربطی داره.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۱ ۰۸:۵۰

شوخی نکید با حقوق بشر مردم دنیا.آینه ندارید تو خونتون ؟ خودتون رو چی حساب میکنید؟

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۱ ۱۰:۰۰

آلمان و حقوق بشر؟؟؟؟ کی به صدام سلاح های شیمیایی برای کشتن مردم عادی شهرها و زجرکش کردن انسان ها داده بود؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۱ ۱۶:۴۲

ترکیه حالا حالا باید تو صف نوبت برای اتحادیه اروپا روی یه پا وایسه. بدبختی بیشتر از این. یک کشور مسلمان دست اجنبی رو نگاه کند. واقعا شرم آور است و جسور کردن غرب مغولی.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۲ ۰۲:۴۴

خاک برسرش پنجاه ساله اروپاییها گذاشتنش سر کار