• جمعه / ۳۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402043019340
  • خبرنگار : 50160

امام‌جمعه زنجان:

نفاق  بالاترین دشمن جامعه دینی است

نفاق  بالاترین دشمن جامعه دینی است

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: نفاق  بالاترین دشمن جامعه دینی است و صف نمازجمعه برای مقابله با آن است.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۳۰ تیرماه) در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زنجان، با تاکید بر اینکه بصیرت زمینه مقابله با دشمن است، اظهار کرد: مسلمانان در مواجهه با اتفاقات باید بصیرت داشته باشند. در رابطه با توهین به مقدسات اسلام باید توجه لازم به دلایل آن و مقابله درست با چنین اتقاقات شنیع وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: مردم دنیا باید بدانند که توهین به قرآن‌کریم توهین به تمام کتاب‌های آسمانی دیگر است و این امر به هیچ‌ عنوان پذیرفتنی نیست و اعتراض مسلمانان باید به گوش جهانیان برسد تا دیگر شاهد چنین حرکات شنیعی نباشیم.

امام‌جمعه زنجان‌ در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و آغاز عزاداری‌های حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در این‌ ایام، گفت: جنایت فراموش نشدنی عاشورا به خاطر نبود تقوا بود. نبود بصیرت و تقوا باعث اتفاقات عاشورا شد و پیام قیام عاشورا این نکات است.

خاتمی تصریح کرد: پیام عاشورا پایان‌ناپذیر است؛ از اینرو باید پیام عاشورا در مساجد و روضه‌های سیدالشهدا (ع) عنوان شود و این امر در بصیرت‌افزایی سازنده است. در واقعه عاشورا حر توبه کرد و از دشمنان رو برگرداند که این موارد باید عنوان شود. برکات جلسات روضه چنین مواردی است که باید عنوان شود.

وی به برپایی فریضه نمازجمعه نیز اشاره کرد و یادآور شد: عبادات فردی قطره است و عبادات  جمعی دریا؛ در میان عباداتی همچون کنگره عظیم حج است که هزاران نفر از گوشه و کنار دنیا در آن شرکت دارند. نمازجمعه نیز پایگاهی دینی و انقلابی است. نمازجمعه علاوه بر معرفت دینی عملکرد سیاسی نیز دارد و نمود نمایش اقتدار طرفداران دین و مذهب است‌.

خطیب جمعه زنجان به آغاز جلسات و برنامه‌های محرم نیز اشاره کرد و گفت: برنامه‌های هیئات مذهبی با رونق شروع شده است که امیدواریم ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha