• جمعه / ۳۰ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402043019200
  • خبرنگار : 50060

تابستان گرم و باتری خودرو

تابستان گرم و باتری خودرو

ایسنا/قزوین تابستان نور خورشید و دمای بالاتر را به همراه دارد، اما می‌تواند مشکلات خودرو در تابستان را نیز به همراه داشته باشد.

در اینجا برخی از مشکلات رایج خودرو در تابستان و نکات مربوط به هوای گرم خودرو برای حفظ خودروی شما در بهترین حالت بدون توجه به شرایط آب و هوایی آورده شده است.

باتری خراب

یکی از مشکلات رایج تابستانی باتری ماشین است. دمای بالا می‌تواند باعث تبخیر مایع باتری شود که باعث می‌شود باتری سخت‌تر کار کند و باعث کاهش کارایی و طول عمر آن می‌شود. برای جلوگیری از خراب شدن باتری، مطمئن شوید:

باتری اوربیتال را هر سه تا پنج سال یک‌بار تعویض کنید:

باتری را تمیز نگه دارید.

سیستم الکتریکی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که با سرعت مناسب شارژ می‌شود.

گرمای بیش از حد موتور

یکی دیگر از مشکلات رایج در ماه‌های تابستان گرم شدن بیش از حد موتور است. موتور به طور طبیعی اصطکاک و گرمای زیادی تولید می‌کند، بنابراین وقتی دما بالا می‌رود و با موج گرما مواجه می‌شویم، به راحتی موتور گرم می‌شود. به همین دلیل مهم است که موتور خود را در هوای گرم بررسی کنید تا دمای آن را کنترل کنید. همچنین ایده خوبی است که مطمئن شوید موتور مقدار مناسبی از مایع خنک کننده دارد تا به تنظیم دمای آن کمک کند.

تحمل گرمای تابستان برای باتری ماشین شما سخت است. باتری‌های خودرو حاوی آب هستند و گرمای شدید باعث تبخیر این آب و تسریع در خوردگی و آسیب می‌شود. در واقع، اگر در آب و هوای گرم زندگی می‌کنید، طول عمر باتری شما می‌تواند تا ۲۵ درصد کمتر از مناطق معتدل باشد. در اینجا ۶ نکته برای حفظ باتری خودرو در طول تابستان آورده شده است.

۱. از گرما فرار کنید.

تا حد امکان ماشین خود را در سایه پارک کنید. به جای پارک کردن در خیابان از پارکینگ خود استفاده کنید. علاوه بر این، هنگام بیرون رفتن از پارکینگ ‌های زیرزمینی یا سرپوشیده برای پارک کردن خودرو و محافظت از سلامت باتری ۵۰ آمپر اوربیتال استفاده کنید.

۲. از درایوهای کوتاه خودداری کنید.

درایوهای کوتاه می‌توانند طول عمر باتری شما را کاهش دهند. روشن کردن ماشین شما باتری را به میزان قابل توجهی تخلیه می‌کند و دینام ماشین شما برای شارژ مجدد به زمان نیاز دارد. سعی کنید حداقل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه یا حدود ۱۰ کیلومتر رانندگی کنید تا مطمئن شوید باتری شما کاملاً شارژ شده است

۳. نشانگر شارژ را بررسی کنید.

اکثر باتری‌ها دارای نشانگر شارژ در بالای باتری هستند. اگر از پنجره کوچک نگاه کنید و چراغ سبز ببینید، باتری خوب است. اگر سیاه است، باتری ۶۰ آمپر اوربیتال شما نیاز به شارژ دارد.

۴. خوردگی را بررسی کنید.

قبل از رانندگی، کاپوت را باز کنید و باتری را بصری بررسی کنید. هر گونه مواد خورنده را در اطراف گره های باتری که می‌تواند بر توانایی آن در ارسال نیرو به استارت تأثیر بگذارد، حذف کنید. برای از بین بردن خوردگی از یک برس سیمی کوچک و مخلوطی از جوش شیرین و آب گرم استفاده کنید. همچنین اگر باتری برآمده یا ترک خورده است، زمان تعویض آن فرا رسیده است.

۵. اغلب رانندگی کنید.

از بلا استفاده ماندن طولانی مدت خودرو خودداری کنید. باتری‌ها به طور طبیعی زمانی که بیکار می‌مانند به آرامی تخلیه می‌شوند. به‌علاوه، اکثر وسایل نقلیه برای برخی از وسایل الکترونیکی، حتی زمانی که خاموش هستند، نیرو می‌گیرند. اگر قصد ندارید برای مدتی از وسیله نقلیه خود استفاده کنید، یک شارژر قطره‌ی را به باتری ۷۰ آمپر اوربیتال خود وصل کنید تا زمانی که دوباره به آن نیاز داشتید کاملاً شارژ شود.

۶. باتری خود را چک کنید.

اگر باتری خودروی شما بیش از سه سال عمر دارد، بهتر است آن را توسط یک تکنسین حرفه‌ای خودرو بررسی کنید. آن‌ها تعیین خواهند کرد که چقدر عمر باتری شما باقی مانده است و آیا زمان تعویض آن فرا رسیده است. شرایط های زیر می‌توانند روی طول عمر باتری تاثیر منفی بگذارند:

۷. چراغ‌های جلوی خود را روشن می‌گذارید.

پس از ترک کار، تنها چیزی که در ذهن شما می‌گذرد رسیدن به خانه و استراحت پس از یک روز طولانی است. بنابراین فراموش می‌کنید قبل از ترک ماشین خود چراغ‌های جلو را خاموش کنید یا در را به درستی ببندید.

وقتی صبح می‌خواهید ماشین را روشن کنید، متوجه می‌شوید که باتری شما از بین رفته است. این به این دلیل است که وقتی موتور خاموش است، تمام لوازم الکترونیکی ماشین شما توسط باتری شارژ می‌شود.

چیزی به کوچکی یک چراغ گنبدی می‌تواند باتری ۷۴ آمپر اوربیتال شما را خالی کند و از روشن شدن خودروی شما در صبح روز بعد جلوگیری کند. یک راه ساده برای حل این مشکل این است که مطمئن شوید باتری شما شارژ شده است.

۸. چیزی باعث «کشش انگلی» می‌شود.

لوازم جانبی روشن می‌تواند باعث از بین رفتن باتری شما شود اما اگر همه لوازم جانبی خاموش باشند و شما هنوز نتوانید موتور خود را روشن کنید چه؟

این می‌تواند به این معنی باشد که شما یک سیم معیوب در ماشین خود دارید که بدون هیچ مشکلی ظاهری باتری شما را خالی می‌کند. این قرعه کشی انگلی نامیده می‌شود.

در یک ماشین در حال حرکت، دینام باتری شما را شارژ می‌کند، اما وقتی ماشین خاموش است، باتری ۶۶ آمپر اوربیتال شما شارژ نمی‌شود. این مشکل را می‌توان با استارت زدن ماشین خود برطرف کرد. می‌توانید برای تعمیر سیم‌کشی معیوب با خدمات تقویت خودرو محلی خود تماس بگیرید تا دوباره با همان مشکل مواجه نشوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha