• پنجشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402042918992
  • خبرنگار : 50233

رئیس کل دادگستری استان سمنان اعلام کرد:

رهایی ۱۴ محکوم از قصاص نفس در سمنان/ جلوگیری از فرار مالیاتی ۳۰۰۰ میلیارد ریالی

رهایی ۱۴ محکوم از قصاص نفس در سمنان/ جلوگیری از فرار مالیاتی ۳۰۰۰ میلیارد ریالی
عکس تزئینی ست

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان از رهایی ۱۴ محکوم از قصاص نفس در این استان با تلاش و پیگیری های دستگاه قضا و خیرین در استان سمنان خبر داد.

محمد جعفر عبدالهی ۲۹ تیرماه، با اشاره به برخی از دستاوردهای عام المنفعه دستگاه قضایی استان سمنان در یک سال اخیر اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ محکوم از قصاص نفس رهایی یافتند.


وی ادامه داد: با اقداماتی که طی یک سال گذشته در استان صورت گرفته، سازش ۵۳ درصدی در پرونده‌های ارجاعی به صلح یاران نیز در شهرستان های هشتگانه این استان رقم خورد.

وی به رویکرد مردم محوری در دستگاه قضایی استان پرداخت و اضافه کرد: ۳۶ هزار ملاقات مردمی و تسهیل در برقراری ارتباط مردم با مسئولین قضایی با حضور در مساجد، بقاع متبرکه، اماکن و معابر پرتردد ثبت شده است. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به نظارت مستمر و رسمی و غیر رسمی بر تمامی مراجع قضایی سراسر استان سمنان عنوان کرد: ۵۳ درصد پرونده‌های یکتا با هدف تسهیل در فرآیند دادرسی به صورت الکترونیک در مراکز و واحدهای مختلف قضایی استان، تشکیل شدند. 


وی با اشاره به کسب رضایت ۸۲ درصدی مراجعین به مراجع قضایی استان سمنان تصریح کرد: ۴۵ مورد میز خدمت از ابتدای سال۱۴۰۱ تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ نیز در استان برپا شده است. 

عبدالهی با اشاره به اقدامات اداره کل زندان‌های استان سمنان نیز گفت: حمایت نقدی و غیرنقدی از خانواده‌های زندانیان نیازمند به ارزش ۸۸ میلیارد ریال انجام شده است افزود: در این مدت به ۶۱ خانواده زندانی به ارزش ۲۴ میلیارد ریال، وام اشتغالزایی پرداخت شده است.

عالی ترین مقام قضایی استان از آزادی ۱۰۲ زندانی جرائم غیرعمد در نتیجه حمایت خیرین استان در یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: با هدف کمک به زندانیان آزاده شده در این مدت به ۳۳ زندانی آزاد شده استان وام اشتغال آفرینی اعطا شده است. 

وی با اشاره به اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سمنان نیز گفت: ۶۰۰۰نفر ساعت دوره‌های آموزش قضایی و حقوقی ویژه نیروهای مسلح استان سمنان برگزار شده است و رتبه دوم پیشگیری از وقوع جرم و کسب رتبه اول در اتقان آرا در سطح سازمان‌های قضایی نیروهای مسلح کشور کسب شده است. 

عبدالهی با اشاره به اقدامات سازمان بازرسی استان سمنان نیز عنوان کرد: جلوگیری از فرار مالیاتی بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال، وصول ۵۰۰ میلیارد ریال حقوق دولتی در حوزه معادن و شناسایی و خلع ید اراضی ملی به میزان ۲۰۰ هکتار از دیگر اقدامات سازمان بازرسی استان سمنان در یک سال اخیر بوده است. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به مهمترین اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی استان از برخورد سریع، قاطع و بازدارنده با متخلفین و تشدید نظارت‌ها در قالب گشت‌های مشترک با همکاری مراجع متولی بازار خبر داد و تصریح کرد: افزایش ۵ برابری جریمه‌ها به منظور بازدارندگی در مجازات‌های تعیین شده و ایجاد میز خدمت الکترونیک به منظور سهولت شهروندان در ارائه گزارش و شکایات مردمی از اقدامات مهم تعزیرات حکومتی در شهرستان های هشتگانه استان بوده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha