• پنجشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402042918919
  • خبرنگار : 71402

آغاز مانور دریایی مشترک چین و روسیه

آغاز مانور دریایی مشترک چین و روسیه

روسیه و چین امروز پنج‌شنبه مانور مشترک دریایی خود موسوم به «شمال/ تعامل – ۲۰۲۳» را در دریای ژاپن آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هدف اصلی این مانور مشترک تقویت همکاری دریایی میان روسیه و چین و حفظ ثبات و صلح در منطقه آسیا و اقیانوسیه اعلام شده است.

وزارت دفاع روسیه با اعلام آغاز مانورها، گفت که این رزمایش‌های چهار روزه تا طبق برنامه‌ریزی قبلی تا روز یکشنبه ادامه خواهند داشت.

از طرف روسیه، ناوشکن‌ها و رزم‌ناوهای مسلح ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه در حال پیوستن به مانورها هستند. بیش از ۳۰ هواپیما از جمله بمب‌افکن‌های دو طرف هم مشارکت می‌کنند. گفته می‌شود این برنامه شامل مانورهای نبرد با استفاده از کشتی‌های جنگی و تمرینات مشترک توپخانه است.

ناظران می‌گویند که ظاهرا این مانورهای دریایی مشترک در دریای ژاپن، با هدف قدرت‌نمایی برای ایالات متحده و ژاپن انجام می‌شود.

به نوشته روزنامه گلوبال تایمز، کارشناسان اعلام کردند: این رزمایش چهار روزه باعث تقویت همکاری نظامی بین چین و روسیه و مشارکت در حفظ صلح و ثبات در منطقه آسیا-اقیانوسیه در میانه تنش‌ها و تهدیدهای بالقوه در منطقه می‌شود.

"لی لاکیانگ"، کارشناس امور دریایی چین گفت، این رزمایش مشترک بر اصل روند ضربت علیه اهداف هوایی، زیردریایی و زمینی تمرکز دارد و به حفظ مسیرهای استراتژیک دریایی دو کشور نیاز است.

وی ادامه داد: با حضور نیروهای هوایی و دریایی دو کشور در این رزمایش مشترک، این مانور نظامی مقیاس بزرگی خواهد داشت.

یک کارشناس هوانوردی نظامی چین نیز گفت: استفاده از فرودگاه‌های روسیه توسط هواپیماهای چینی شرکت کننده در رزمایش نشان دهنده سطح بالای همکاری نظامی و اعتماد متقابل بین دو کشور است. عملیات از فرودگاه‌های روسیه به نیروی هوایی چین کمک می‌کند تا زمان واکنش در برابر تهدیدات احتمالی در منطقه را کاهش دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha