• پنجشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402042918803
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان خبر داد

تدوین برنامه ۶ ماهه برای مقابله با سرقت در کرمانشاه

تدوین برنامه ۶ ماهه برای مقابله با سرقت در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به تدوین برنامه شش ماهه پلیس برای مهار سرقت، گفت: با اجرای این برنامه فضای شهر و جامعه برای سارقان و مالخران ناامن‌تر از گذشته خواهد شد.

سردار "مهدی حاجیان" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مبارزه با پدیده سرقت و برخورد قاطعانه با سارقان و مالخران امروز به مطالبه عامه مردم تبدیل شده و پلیس در این راستا وظیفه خود می داند با استفاده از همه ظرفیت های موجود به این مطالبه پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی های انجام شده ۷۰ درصد سرقت های انجام شده در کرمانشاه را سرقت های خرد تشکیل می‌دهد، گفت: همین عامل باعث ایجاد و القای حس ناامنی در جامعه و نارضایتی مردم شده و پلیس به صورت جدی مقابل آن خواهد ایستاد.

حاجیان افزود: از سوی دیگر وجود بیش از ۳۵۰۰ معتاد متجاهر در شهرها و روستاهای کرمانشاه، در سرقت های خرد انجام شده نقش داشته که پلیس حتما در این خصوص هم ورود پیدا می کند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه با اشاره به تدوین برنامه شش ماهه پلیس برای مهار سرقت، از راه اندازی گشت های مبارزه با سرقت و تقویت یگان امداد و مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ خبر داد و گفت: با اجرای این برنامه ها فضای شهر و جامعه برای سارقان و مالخران ناامن‌تر از گذشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح مهار سرقت، پاکسازی محلات آلوده که عمدتا در نقاط حاشیه ای نیز قرار دارند به صورت جدی دنبال می شود، گفت: تلاش می کنیم با اقدامات قاطع و قانونی خود رضایت مردم را جلب کرده و احساس امنیت را هم به آنها هدیه کنیم.

حاجیان با اعلام اینکه برخورد با خریداران اموال مسروقه از دیگر برنامه های مورد نظر در طرح مقابله با سرقت است و پلیس اقدامات مقابله ای خود را با این افراد آغاز کرده، گفت: بخش عمده ای از این افراد در ضایعاتی ها مشغول فعالیت هستند که هفته گذشته طرح مقابله با واحدهای غیرمجاز و از پیش شناسایی شده اجرایی شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با هشدار به خریداران اموال مسروقه، گفت: این افراد مطمئن باشند به سختی با آنها برخورد خواهد شد، چرا که نقش موثری در افزایش سرقت ها دارند و مجازاتشان بیشتر از افراد سارق خواهد بود.

وی همچنین به نقش معتادان متجاهر در وقوع سرقت های خرد اشاره کرد و گفت: حضور آنها در شهرها و حتی روستاها معضلی بزرگ به شمار می رود، به گونه ای که می توان گفت نقش آنها در افزایش سرقت های خرد بسیار پررنگ بوده است.

حاجیان یادآوری کرد: پلیس این آمادگی را دارد که به شرطی که زیرساخت ها فراهم و محلی برای نگهداری معتادان متجاهر وجود داشته باشد، ظرف مدت ۴۸ ساعت آنها را جمع آوری کند، لذا لازم است مسئولان امر با فراهم کردن مکان مناسب برای نگهداری این افراد، پلیس را در تحقق این مطالبه مردمی کمک و همراهی کنند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه در ادامه طرح امنیت محله محور را نیز از دیگر برنامه های مهم پلیس عنوان کرد و گفت: در این طرح انتظار می رود عموم شهروندان پلیس را در ارتقاء امنیت جامعه و محله خود کمک کرده و یاری گر همکاران ما باشند.

وی خاطرنشان کرد: عمل به توصیه های پیشگیرانه پلیس و اهتمام بیشتر شهروندان در رعایت نکات ایمنی و مراقبت از اموال قطعا سبب کاهش سرقت ها و در نتیجه افزایش امنیت عمومی خواهد شد.

 حاجیان در پایان کاهش زمان پاسخگویی به درخواست های مردم با تقویت یگان های مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ را نیز از دیگر برنامه های پلیس عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha