• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402042818674
  • خبرنگار : 50039

رئیس حوزه هنری گلستان؛

مدرسه تاریخی تقوی‌های گرگان تکیه می‌شود

مدرسه تاریخی تقوی‌های گرگان تکیه می‌شود

ایسنا/گلستان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گلستان از برپایی تکیه هنرمندان گرگان در مدرسه تاریخی تقوی‌ها خبر داد.

سیدحسام بنی‌فاطمه ظهر امروز چهارشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تکیه هنرمندان شهرستان گرگان همانند سال‌های گذشته در محرم سال‌جاری هم برپا شد، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته "تکیه هنرمندان حوزه هنری گلستان" با شعار "در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم" در سرزمین برادری تجلی وحدت و ارادت اقوام و مذاهب با خاندان عصمت و طهارت و اباعبدالله حسین(ع) میزبان عاشقان سرور و سالار شهیدان خواهد بود.

وی با بیان اینکه در محرم سال‌جاری این تکیه به همت هنرمندان متعهد استان در مدرسه تاریخی تقوی‌های گرگان دایر می‌شود، ادامه داد: هنرمندان فعال در بخش‌های هنرهای تجسمی، موسیقی سنتی، آفرینش‌های ادبی، ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی، نمایش آیینی و هنرهای تصویری با هنرنمایی خود روح معنوی به آیین‌های این ایام خواهند بخشید.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گلستان با تاکید بر اینکه تکیه هنرمندان از ۲۹ تیرماه تا ۷ مردادماه ۱۴۰۲ در محل مدرسه مذکور کار خود را آغاز می‌کند، اضافه کرد: این مدرسه در بافت قدیم گرگان مقابل امامزاده نور واقع شده و در این مدت میزبان عزاداران سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) خواهد بود.

وی شعرخوانی، مقتل خوانی، برپایی نمایشگاه عکس و آثار تجسمی عاشورایی، نمایش و نمایشنامه خوانی، اجرای تعزیه و نقالی، موسیقی سنتی و سرود، نقاشی قهوه‌خانه‌ای، سخنرانی، خاطره گوئی و روایت حماسی، مداحی و روضه خوانی و دیگر آیین‌های مرتبط را از برنامه‌هایی برشمرد که هر شب از ساعت ۲۰ برای عموم علاقه‌مندان به اجرا درمی‌آید، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها با هدف بسترسازی، انتقال پیام‌های عاشورایی و همچنین فراهم کردن زمینه‌های لازم برای خلق آثار فاخر توسط هنرمندان تدارک دیده شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه حضور در این تکیه و شرکت در آیین‌های برنامه‌ریزی شده برای عموم علاقمندان آزاد است، تصریح کرد: هنرمندان واقعی علاوه بر حوزه تخصصی فعالیت خود، در همه عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، مذهبی و علمی پیشتاز هستند و به عنوان الگو در جامعه ایفای نقش می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha