• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402042717717

مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز:

رویداد معرفی دانشگاه‌ در دانشکده مهندسی شیراز برگزار می‌شود

رویداد معرفی دانشگاه‌ در دانشکده مهندسی شیراز برگزار می‌شود

ایسنا/فارس مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز گفت: برای معرفی دانشگاه‌های فارس، رویداد "روز معرفی دانشگاه" در محل دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

محمدی سه‌شنبه ۲۷ تیرماه به خبرنگاران گفت: ویژه‌برنامه‌ "روز معرفی دانشگاه" به‌همت دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز و با هدف ارائه مشاوره‌ به دانش‌آموزان برای انتخاب رشته و معرفی شایسته‌تر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه‌های استان فارس، برگزار خواهد شد.

به‌گفته‌ او، این برنامه از روز شنبه ۳۱ تیر آغاز خواهد شد و به مدت سه‌ روز تا تاریخ دوم مردادماه، در دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ملاصدرا، هر روز بعدازظهر بین ساعت ۱۴ تا ۲۰ ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: انتخاب رشته‌ تحصیلی، یکی از انتخاب‌های مهم در زندگی هر فرد است. انتخاب ناصحیح رشته، بدون تردید تبعات منفی هم برای فرد و هم برای خانواده و جامعه به دنبال دارد و باعث اتلاف وقت و منابع می‌شود. در این زمینه، برنامه‌ معرفی دانشگاه کمک می‌کند تا انتخاب کننده درک صحیحی از رشته‌های دانشگاهی داشته باشد.

این مقام مسئول در دانشگاه شیراز اضافه کرد: امکان مناسب برای ارائه و معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه‌های فارس به دانش‌آموزان، به‌ویژه دانش‌آموزان برتر برای فراهم شدن بستر انتخابی بهتر در مسیر ادامه تحصیل از دیگر اثرات این برنامه است.

محمدی از جمله اهداف برگزاری این رویداد را معرفی رشته‌های مهم دانشگاهی توسط اساتید دانشگاه، انتخاب دقیق و هوشمند رشته توسط دانش‌آموزان و جلوگیری از اتلاف منابع ناشی از انتخاب ناصحیح رشته به‌صورت رایگان؛ انتخاب صحیح رشته‌ دانشگاهی و شغلی به‌صورت رایگان، معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه‌های استان فارس، جذب دانش‌آموزان برتر و مستعد به دانشگاه برتر استان و همچنین معرفی افتخارات، دستاوردها و فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه‌های استان فارس عنوان کرد.

او در ادامه به جزئیات برگزاری رویداد «روز معرفی دانشگاه» پرداخت و توضیح داد: در این برنامه از دانشگاه شیراز، ۱۴دانشکده‌ دانشگاه حضور خواهند داشت و استادان رشته‌های مختلف به معرفی رشته‌های تحصیلی می‌پردازند. همچنین دانشجویان دانشگاه شیراز در قالب انجمن‌های علمی‌دانشجویی در این برنامه حضور خواهند یافت. مرکز مشاوره و روان‌درمانی دانشگاه و مدیریت نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز نیز به‌منظور راهنمایی و ارائه مشاوره به دانش‌آموزان در این رویداد شرکت خواهند کرد.

مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: در این رویداد، دانشگاه‌های هنر شیراز، صنعتی، فسا و جهرم هم حضور خواهند داشت و با برپایی غرفه‌های اختصاصی به معرفی دانشگاه خود و رشته‌های آن خواهند پرداخت.

محمدی با اشاره به اینکه مخاطبان این برنامه دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی در متوسطه‌ی دوم و به‌صورت خاص دانش‌آموزانی که در سال جاری در کنکور سراسری رشته‌های ریاضی فنی، هنر، زبان و علوم انسانی شرکت کرده‌اند، هستند، از آنها دعوت کرد تا با حضور در مراسم روز معرفی دانشگاه، از برنامه‌های مختلف در این رویداد برای انتخاب رشته‌ی خود استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha