• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402042717587
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان:

با کمبود نیروی متخصص درمانی رو به رو هستیم/به دنبال کلنگ زنی نمایشی نیستم

با کمبود نیروی متخصص درمانی رو به رو هستیم/به دنبال کلنگ زنی نمایشی نیستم

ایسنا/هرمزگان مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان گفت: تامین اجتماعی استان هرمزگان با بیان اینکه تامین اجتماعی برای برچیدن زیرمیزی‌ها به صورت ماهانه هزینه پزشکان را پرداخت می‌کند.

دکتر غلامعباس مومنی ظهر امروز (۲۷ تیرماه) در نشستی خبری، افزود: به علت بالا بودن جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هرمزگان، خدمات درمانی قابل رها شدن نیست زیرا سبب خسارت به بیمه شدگان می شود.

وی با بیان اینکه در درمان غیر مستقیم هزینه های ما بیشتر است، تصریح کرد: کلیه پزشکان موظف شدند با بیمه تامین اجتماعی قرارداد ببندند و این موضوع قدم مثبتی برای بیمه شدگان است.

مومنی با اشاره به اینکه باید سهم درمان شهروندان بی بضاعت و کم بضاعت مشخص و خدمات درمانی مورد نیاز ارائه شود، خاطرنشان کرد: در درمان مستقیم استان هرمزگان نسبت به سایر استان ها مورد توجه کمتری قرار گرفته است و باید کشور توجه بیشتری به هرمزگان داشته باشد.

وی ادامه داد: بوشهر با جمعیت و بیمه شده کمتر و پرداختی کمتر در سه نقطه استان بوشهر سه بیمارستان دارد و ۷۵ تخت به آن اضافه شده اما چرا برای هرمزگان این شرایط مهیا نشده است.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان از گذشته در محدودیت های درمان مستقیم قرار گرفته است، اضافه کرد: تنها بیمارستان تخصصی تامین اجتماعی، بیمارستان خلیج فارس است که خوشبختانه از کیفیت و خدمات مطلوبی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال تجهیز بیشتر و ارائه خدمات بیشتر در بیمارستان خلیج فارس هستیم، تصریح کرد: اقداماتی از قبیل کلنگ زنی پلی کلینیک، بهینه سازی بخش ها و بالا بردن کیفیت خدمات دهی درمانی از مهمترین شاخص های در حال انجام است.

مومنی با بیان اینکه شهرستان های هرمزگان در این بحث مورد مظلومیت قرار گرفته است، عنوان کرد: زمینی را در شهرستان پارسیان از سوی خیرین به تامین اجتماعی واگذار شده تا بتوانیم در غرب هرمزگان درمانگاه ویژه ای تاسیس کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز با کمبود پزشک و نیروی متخصص مواجه ایم، خاطرنشان کرد: برای برچیده شدن زیر میزی ها نیاز به افزایش نظارت و بازرسی ها داریم تا شهروندان بتوانند خدمات درمانی مطلوب و مورد نیاز خود را دریافت کنند.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان با بیان اینکه تامین اجتماعی برای برچیده کردن زیر میزی ها به صورت ماهانه هزینه پزشکان را پرداخت می کند، اظهار کرد: در اقدامی دیگر با ضریب ۲.۳ برابر هزینه پزشکان پرداخت می شود و این خبر خوشی برای جامعه پزشکی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در بحث دندانپزشکی در حد کشیدن، پر کردن و جرم گیری خدمات ارائه می دهیم، عنوان کرد: اگر در بندرعباس محلی به تامین اجتماعی داده شود به عنوان پلی کلینیک تخصصی دندانپزشکی، خدماتی بالاتر با هزینه دولتی به شهروندان ارائه خواهد شد.

مومتی با بیان اینکه اقدامات مناسبی در کیش صورت گرفته که تحول آن را شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: تعرفه بیمارستان کیش به صورت فوق العاده مورد تصویب قرار گرفت تا بتوانیم خدمات مناسبی در حد رایگان به بیمه شدگانمان ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه پلی کلینیک قشم فعال است و در حال خدمات رسانی است، افزود: در شرق استان نیز به دنبال اقدامات زیر بنایی از جمله اختصاص متخصص هستیم و باید به سمت استخدام پزشکان بومی برویم تا زمان ماندگاری پزشکان در آن منطقه را افزایش دهیم.

این مقام مسئول کمبود نیروهای متخصص را از مهمترین مشکلات پیشرو مدیریت درمان دانست و عنوان کرد: به دنبال کلنگ زنی نمایشی نیستم بلکه به دنبال وعده ای هستم که عملی شود و مردم به ثمر نشتن آن را به چشم ببینند.

وی با بیات اینکه در سال گذشته ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه در بخش درمان صورت گرفته است، اضافه کرد: خرید خدمت صرف جوابگو نیست بلکه باید به سمت افزایش تجهیزات مراکز درمانی تامین اجتماعی و توانمندی خودمان هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha