• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402042717323
  • خبرنگار : 50037

رئیس بهزیستی کبودراهنگ خبر داد:

احداث ۲۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های ۲ معلولی کبودراهنگی

احداث ۲۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های ۲ معلولی کبودراهنگی

ایسنا/همدان رئیس اداره بهزیستی کبودراهنگ گفت: ۸۶ واحد مسکونی مددجویی در شهرستان در دست احداث بوده که ۲۰ واحد به خانواده‌های دو معلولی اختصاص داشته و این واحدها با مساعدت بنیاد علوی در حال احداث است.

محمود محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، از افتتاح هشت واحد مسکونی مددجویی با اعتباری افزون‌بر یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این تعداد واحد مسکونی مددجویی بهزیستی شهرستان در بخش مرکزی، بخش گل تپه و شیرین سو شهرستان در هفته بهزیستی به افتتاح و بهره‌برداری رسید.

وی یادآور شد: در سال گذشته در حوزه مسکن، احداث ۳۷ واحد مسکن مددجویی با کمک‌های بلاعوض و تسهیلات مقاوم سازی مسکن توسط بهزیستی شهرستان مساعدت شده است.

محمدی در ادامه از پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این تسهیلات به ۲۱۰ نفر از مددجویان بهزیستی شهرستان طی یک‌سال گذشته در زمینه مشاغلی چون دامپروری، خیاطی، زنبورداری و بلوک‌زنی خدماتی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۴۸ نفر مددجوی معلول تحت پوشش بهزیستی شهرستان شامل ضایعه نخایی، ذهنی، جسمی، شنوایی، بینایی، روانی و سالمند هستند، افزود: در حال حاضر تعداد ۴۲۶ خانوار بی‌سرپرست و سرپرست از کار افتاده کبودراهنگی نیز مددجوی بهزیستی بوده و ۵۱ خانواده‌ دارای فرزند دوقلو و بالاتر نیز از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: به منظور نگهداری معلولان ذهنی مددجوی بهزیستی مرکز توانبخشی نگهداری معلولان ذهنی بالای ۱۴ سال شهرستان با ظرفیت اسمی ۹۰ نفر دارای فعالیت بوده که در حال حاضر در این مرکز ۷۵ نفر از معلولان ذهنی نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۵۰۰ کودک سه تا شش سال کبودراهنگی غربالگری شنوایی سنجی و بینایی سنجی شدند، گفت: طی سال گذشته ۴۰۰ مورد کمک هزینه مستمری در حوزه توانبخشی بهزیستی شهرستان افزایش داشته ضمن اینکه طی مدت فوق ۵۶۰ مورد وسایل کمک توانبخشی، ویلچر، واکر، ساعت و باطری سمعک به مددجویان تحویل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha