• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۲۳:۳۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402042617107
  • خبرنگار : 50040

دبیر ستاد احیای امر به معروف گیلان:

امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است

امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است

ایسنا/گیلان دبیر ستاد احیای امر به معروف گیلان، امر به معروف و نهی از منکر را ناجی همه انسان های حق طلب و حق مدار و آزادی خواه دانست و گفت: امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی صدیقی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: سید و سالار شهیدان کربلا فلسفه قیام خودشان را بر پایه امر به معروف و نهی از منکر ترسیم فرمودند.

وی امر به معروف و نهی از مکر را دو فریضه بزرگ دانست که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست و افزود: آیات و روایات متعددی در این خصوص وارد شده و اگر دقت کنیم در همه این آیات و روایات، امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه کارهای ایجابی همیشه مقدم بر کارهای سلبی هستند، تصریح کرد: انسان ها باید به ارشاد جامعه بپردازند و دست انسان های دیگر را بگیرند و آنها را از پلیدی ها و نا هنجاری ها نجات دهند و به سوی فلاح و رستگاری هدایت کنند.

صدیقی امر به معروف و نهی از منکر را جزو بزرگترین ارکان حفاظتی جامعه دینی و انقلابی دانست و تصریح کرد: همه بایستی اهتمام ویژه ای در این فریضه داشته باشند، زیرا جامعه با بلاهای بزرگ فکری و فکری مواجه بوده و دشمن به دنبال انحراف عناصر جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر ناجی همه انسان های حق طلب و حق مدار و آزادی خواه دانست و خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر به نحو شایسته انجام شود، می‌توان جامعه را از کجی ها و نارسایی ها حفظ کرد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف گیلان با اشاره به تلاش دشمن برای مقابله با اسلام گرایی از طریق ترویج فساد در جامعه اسلامی، عنوان کرد: دشمن می داند مبارزه تسلیحاتی با مسلمانان امکان پذیر نیست؛ مگر اینکه عناصر جامعه اسلامی به فساد و تباهی نزدیک شوند.

وی از همه مسئولان به ویژه حوزه های فرهنگی خواست برای هدایت جامعه و نجات مردم به ویژه جوانان و نوجوانان تدبیر شایسته داشته باشند و بیان کرد: «امر به معروف و نهی از منکر؛ سلامت سازمانی، افزایش بهره وری»، «امر به معروف و نهی از منکر؛ مسئولیت پذیری، نظارت همگانی»، «امر به معروف و نهی از منکر؛ عفاف و حجاب، تحکیم خانواده»، «امر به معروف و نهی از منکر؛ آموزش عمومی، جامعه سالم»، «امر به معروف و نهی از منکر؛ شهروند مسئول، بهبود سرمایه اجتماعی»، «امر به معروف و نهی از منکر؛ تشکل های مردمی و کنشگری موثر» و «امر به معروف و نهی از منکر؛ قانون گرایی، نظم اجتماعی» از جمله شعارهای روزهای هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده و لذا برنامه های ویژه در این راستا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha