• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402042616619
  • خبرنگار : 50163

انجام مقدمات احداث نیروگاه خورشیدی در ابهر

انجام مقدمات احداث نیروگاه خورشیدی در ابهر

ایسنا/زنجان فرماندار ابهر از انجام مقدمات احداث نیروگاه خورشیدی به مساحت ۵۰۰ هکتار و چند واحد تولیدی دیگر در شهرستان ابهر خبر داد.

احمد ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ابهر یکی از شهرستان‌های پرپتانسیل استان است که در سطح کشور حرف برای گفتن دارد، اظهار کرد: این شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیار بالا در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری است که برای حفظ این پتانسیل‌ها و استفاده از آنها برنامه‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون در شهرستان برای ۳۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد و این آمار در سامانه رصد ثبت شده است، تصریح کرد: حدود ۴۰۰ اشتغال بیشتر از آنچه که برای شهرستان پیش‌بینی شده بود ایجاد اشتغال صورت گرفت.

این مسئول با توضیح اینکه یکی از اقداماتی که در حوزه صنعت با جدیت دنبال می‌شود احیای واحدهای راکد است، تاکید کرد: احیای شرکت صنایع پلاستیک پس از ۲۰ سال و همچنین شرکت کیلوس که برای تولید مالت در نظر گرفته شده و کشور را از واردات آن بی‌نیاز می‌کند از جمله اقدامات در این راستا است.

فرماندار ابهر با اشاره به انجام اقدامات لازم جهت راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در این شهرستان، اظهار کرد: این نیروگاه به مساحت ۵۰۰ هکتار در ابهر راه‌اندازی خواهد شد.

ذوالقدر با اشاره به تسریع در روند راه‌اندازی یک واحد شیشه در شهرک افق ابهر، عنوان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه برای ۳۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی صورت خواهد گرفت.

این مسئول با اشاره به راه‌اندازی گروه زرساب در این شهرستان، ادامه داد: این مجموعه ظرفیت بسیار خوب برای کشور و استان به شمار می‌رود که شامل یک زنجیره تولید کامل است که این امر برای اولین‌بار محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از دیگر تلاش‌های صورت گرفته در حوزه صنعت و کشاورزی ابهر می‌توان به راه‌اندازی واحدهای جدید مانند سیمین نخ و گلخانه وحدت اشاره کرد، گفت: پیگیری حل مشکلات سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف از اولویت‌های شهرستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha