• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402042515854
  • خبرنگار : 71496

هشدار درباره مداخلات فزاینده ترکیه در امور عراق

هشدار درباره مداخلات فزاینده ترکیه در امور عراق

یک تحلیلگر مسایل سیاسی عراق درباره مداخله‌های ترکیه در امور امنیتی و سیاسی عراق پس از انتصاب مدیر سرویس اطلاعات ترکیه در سمت وزیر خارجه این کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، هیثم الخزعلی، تحلیلگر مسایل سیاسی عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه عراق هشدار داد که با انتصاب هاکان فیدان، مدیر سرویس اطلاعات ترکیه به عنوان وزیر خارجه این کشور، مداخله‌های ترکیه در امور امنیتی و سیاسی عراق افزایش خواهد یافت.

الخزعلی اظهار کرد: هاکان فیدان به عنوان چهره‌ای اطلاعاتی و نزدیک به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست‌های برخی از فراکسیون‌های اهل تسنن عراق در ترکیه شرکت کرد و در تشکل‌های این فراکسیون نقش داشت.

این تحلیلگر سیاسی عراق در ادامه گفت: مداخله ترکیه در امور داخلی عراق در مرحله آتی به ویژه در حوزه سیاسی و به دلیل بلندپروازی‌ها و استراتژی آنکارا در مورد پروژه راه توسعه به شکلی آرام افزایش خواهد یافت.

او افزود: ترکیه در این دوره به دلیل تلاش‌هایش برای تحقق پروژه راه توسعه به دنبال مداخله علنی نیست و به همین دلیل نمی‌خواهد تنش‌هایی در روابطش با دولت عراق به وجود بیاید؛ اما با این حال ترکیه اقدامات امنیتی و سیاسی را به صورتی غیرعلنی خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۵ ۱۴:۲۶

چرا چنین سخنانی رو مسئولین عراق نمیگن؟ سخنان یه انسان عادی تا چه حد ارزش داره که شما اونو منعکس میکنین ؟

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۶ ۰۹:۰۸

خداوند روح شهداء ابومهدی المهندس و سرداردلهاحاج قاسم و یارانشان را شاد کند اگر ترور و شهید نشده بودند تا الآن هم آمریکا و توله های همراهش و هم ترکیه از خاک سوریه و عراق بطور کامل خارج شده بودند.......چقدر این روزها جای خالی این 2عزیز و یارانش خالی است و ناخودآگاه ما را یاد رشادت ها و تفکرات آزادی بخش آنها در منطقه می اندازد که برای ملت های منطقه چقدر تلاش و........کردند