• شنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402042415028
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

بهره‌برداری از مسیر پاتاوه-دهدشت به طول ۱۳۶کیلومتر در سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد

بهره‌برداری از مسیر پاتاوه-دهدشت به طول ۱۳۶کیلومتر در سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر راه و شهرسازی گفت: مسیر پاتاوه - دهدشت به عنوان بخشی از مسیر کریدور شمال - جنوب در مرکز کشور به طول ۱۳۶ کیلومتر به طور کامل تکمیل و بهره‌برداری از این محور همزمان با سفر رئیس جمهور صورت می گیرد.

مهرداد بذرپاش افزود: راه اصلی پاتاوه- دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر با ارزش روز  ٩٥ هزار میلیارد ریال در چهار قطعه، همزمان با سفر رییس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی می شود و ترافیک سراسری در آن برقرار خواهد شد.

وی اظهارکرد: پروژه احداث راه اصلی پاتاوه - دهدشت از منطقه کوهستانی زاگرس میانی عبور می‌کند و سبب کاهش مسیر حدود ۶۵ کیلومتر حدفاصل پاتاوه تا بهبهان نسبت به مسیر موجود خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: شروع این پروژه در بیش از دو دهه گذشته بوده که در دولت سیزدهم با نگاه ویژه ای تکمیل آن سرعت گرفت و در حال حاضر آماده بهره‌برداری است.

بذرپاش تصریح کرد: با تکمیل این محور بیش از ۴۰۰ روستای مناطق محروم در مسیر پاتاوه تا دهدشت از بن بست خارج شده و سبب ارتباط سریع مردم منطقه و شهر دهدشت  با مرکز استان می شود. 

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وی بیان کرد: در این مسیر ۱۲ دستگاه تونل، پنج دستگاه گالری و ۱۳ دستگاه پل خاص احداث شده است که از طریق این جاده ارتباط استان های جنوب غرب کشور از جمله استان خوزستان به استان های مرکزی برقرار شده و به نوعی این محور نقطه میانبر بین استان های جنوبی و کریدور شمال به جنوب کشور نیز محسوب می شود.

گفتنی است، ساخت جاده ملی پاتاوه به دهدشت در سفر سال ۱۳۷۳ مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب و یک سال بعد عملیات اجرایی آن آغاز شد.
فاصله راه ارتباطی مناطق مختلف از مسیرهای دیگر تا بخش «دیشموک» ۳۰۰ کیلومتر، بخش «چاروسا» ۲۸۰ کیلومتر و شهرستان لنده با شهر یاسوج، مرکز استان ۲۴۰ کیلومتر است که با بهره برداری از این جاده به ترتیب به ۱۹۰، ۱۷۰ و ۱۴۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha