• شنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402042415010
  • خبرنگار : 71610

نگرانی صهیونیست‌ها از شکل‌گیری جنگ داخلی در اراضی اشغالی

نگرانی صهیونیست‌ها از شکل‌گیری جنگ داخلی در اراضی اشغالی

رسانه‌های عبری‌زبان از نگرانی رئیس رژیم صهیونیستی نسبت به شکل‌گیری جنگ داخلی در اراضی اشغالی در پی شکاف گسترده میان صهیونیست‌ها پرده برداشتند.

به گزارش ایسنا، روزنامه اسرائیل الیوم در این باره نوشته است که پلیس رژیم صهیونیستی به شدت نگران تشدید اختلافات و شکاف میان جناح راست و چپ در این رژیم است.

طبق این گزارش، پلیس رژیم صهیونیستی نگران است که این اختلاف و شکاف روز به روز بیشتر شده و در نهایت به یک جنگ داخلی میان صهیونیست‌ها منجر شود.

طرح جنجالی موسوم به «اصلاحات قضایی» کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی منجر به شکاف و دودستگی میان صهیونیست‌ها شده است.

با تصمیم کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو برای پیش بردن لایحه «اصلاحات قضایی» شهرهای مختلف اراضی اشغالی طی روزها و هفته‌های گذشته شاهد تظاهرات گسترده علیه این لایحه بوده‌اند و علاوه بر تظاهرات گسترده، شمار قابل توجهی از نیروهای ذخیره ارتش این رژیم نیز به مخالفان نتانیاهو ملحق شده‌اند و نافرمانی نظامیان همچنان ادامه دارد.

در همین راستا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی با انجام یک نظرسنجی اعلام کرد که بیشتر شرکت کنندگان در این نظرسنجی نگران جنگ داخلی میان صهیونیست‌ها هستند.

طبق نتایج این نظرسنجی، ۶۷ درصد شرکت کنندگان نگران شکل گیری این جنگ داخلی هستند و در مقابل ۲۹ درصد اعتقادی به وقوع احتمالی چنین اتفاقی ندارند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۳۷ درصد صهیونیست‌ها گانتس را مناسب‌تر از نتانیاهو برای تصدی پست نخست‌وزیری رژیم اشغالگر درصورت برگزاری انتخابات در شرایط فعلی می‌دانند.

طبق نتایج نظرسنجی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، همچنین ۱۵ درصد از مشارکت کنندگان از حزب لیکود اعلام کرده‌اند که در صورت برگزاری انتخابات به بنی گانتس رای خواهند داد.

در رابطه با لایحه اصلاحات قضایی نیز ۴۶ درصد اعلام کرده‌اند که مخالف این تغییرات هستند و در مقابل ۳۱ درصد موافقت خود را با آن اعلام کرده‌اند.

نظرسنجی انجام شده درباره بحران در روابط دولت آمریکا و کابینه رژیم صهیونیستی درپی اقدامات افراطی این کابینه نیز نشان می‌دهد که ۵۲ درصد صهیونیست‌ها کابینه نتانیاهو را مقصر شکل‌گیری این بحران دانسته و ۳۰ درصد نیز واشنگتن را مقصر می‌دانند.

به‌رغم مخالفت‌های شدید با این طرح، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که هدف از آن ایجاد توازن بین قوا از طریق کاهش اختیارات دیوان عالی به نفع پارلمان است.

اما منتقدان بر این باورند که این اقدام راه را برای سوء استفاده از قدرت باز می‌کند، در حالی که اپوزیسیون این طرح را گامی برای تضعیف «استقلال» قوه قضاییه می‌داند که در نهایت دیوان عالی رژیم صهیونیستی را تابع خواسته‌های سیاستمداران می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۱:۴۸

یاالله ترا شاکریم که به ما رهبری دادی که اشراف کامل به مقتضیات زمان و مکان دارد هم مدیر هم مدبر هم شجاع است...آیا؟ فرمایش امام خامنه ای در حال محقق شدن است که در آینده ای نزدیک با متلاشی شدن رژیم اسقاطیل با دستان صهیونیستها علیه خودشان بدون جنگ پر هزینه و با کمترین هزینه و عملیات این رژیم جعلی با دستان صهیونیستهای غاصب از درون نابود و متلاشی خواهد شد..........