• شنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402042414954
  • خبرنگار : 71415

حمایت وزیران دارایی اتحادیه اروپا برای کمک‌های بیشتر به اوکراین

حمایت وزیران دارایی اتحادیه اروپا برای کمک‌های بیشتر به اوکراین

وزیران دارایی اتحادیه اروپا از اعتبارات کمکی جدید این اتحادیه برای اوکراین در چارچوب بودجه‌ای بلند مدت حمایت کردند اما اختلافات آنها بر سر بخشهای دیگر ممکن است جلوی این کمک‌های پیشنهادی به اوکراین را گرفته و یا تحویل آن را به تاخیر بیندازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نادیا کالوینو، وزیر دارایی اسپانیا در کنفرانسی خبری بیان کرد، وزرای دارایی اتحادیه اروپا در نشست خود در روز جمعه از ادامه پشتیبانی مالی اتحادیه از اوکراین حمایت کردند.

او اظهار کرد: اسپانیا متعهد به پیشبرد این روند با هدف رسیدن به یک چارچوب با ثبات تا ژانویه ۲۰۲۴ است.

کالوینو اضافه کرد، در راستای پشتیبانی از اوکراینی که اقتصادش به دلیل حمله روسیه آسیب دیده، کارهای فنی بیشتری لازم است.

کمیسیون اروپا پیشنهاد افزایش بودجه اتحادیه اروپا به میزان ۶۶ میلیارد یورو (۷۴.۱۱ میلیارد دلار) تا سال ۲۰۲۷ را داده است. بخش کمکهای اوکراین در این بودجه ۱۷ میلیارد یورو به همراه ۳۳ میلیارد یوروی دیگر در قالب وامها است.

دیگر قسمتها به پوشش پرداخت بهره بالاتر، سیاستگذاری مهاجرتی و تحریک سرمایه گذاری بیشتر در فن آوری های حیاتی اختصاص دارند.

کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان گفت، از کمکهای بیشتر اختصاص یافته به اوکراین حمایت می‌کند اما حامی افزایش بودجه در بخشهای دیگر نیست.

او به خبرنگاران پیش از نشست وزیران دارایی اتحادیه اروپا گفت: ما شاهد محدودیتهای مالی در تمامی کشورهای عضو هستیم. به همین دلیل کمیسیون اروپا نباید انتظار مشارکت بیشتر کشورهای عضو را داشته باشد. اوکراین مساله‌ای جدا است.

وزیر دارایی لهستان نیز گفت، کشورش از این که بودجه اتحادیه اروپا نیازهای مضاعف همسایگان اروپایی اوکراین به دلیل پذیرش پناهجویان فراری از جنگ را نپذیرفته ناراضی است.

او در پاسخ به این که آیا لهستان بدون در نظر گرفتن این نیازها جلوی بسته حمایتها برای اوکراین را می‌گیرد گفت، ورشو وضعیت را تحلیل خواهد کرد.

او اظهار کرد: یکی از اولویتهای ما وجود حمایت از کشورهای پذیرنده پناهجویان در بررسی بودجه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha