• شنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402042414858
  • خبرنگار : 50599

سفیر هند در ایران عنوان کرد؛

برنامه ریزی هند برای رشد اقتصادی و تجاری از طریق بندرچابهار

برنامه ریزی هند برای رشد اقتصادی و تجاری از طریق بندرچابهار

ایسنا/سیستان و بلوچستان سفیر هند در تهران گفت: چابهار نقطه عطف تحول اقتصادی منطقه است و برای هند فرصتی طلایی یدک می‌کشد و موقعیت چابهار در گسترش مبادلات تجاری در منطقه، اورآسیا و حتی اروپا منحصر بفرد است.

"رودرا گائوراو شِرِست" ۲۳ تیر در سفر به بندرچابهار اظهار کرد: این سفر با هدف بازدید و اجرایی شدن تعهد سرمایه گذاری‌های قبلی برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: اعضای سازمان همکاری شانگهای، می‌توانند برای استفاده حداکثری از ظرفیت حمل و نقل بندر چابهار تلاش کنند.

وی تصریح کرد: کریدور بین المللی حمل و نقل شمال - جنوب می‌تواند به عنوان یک مسیر امن و کارآمد برای کشورهای محصور در خشکی در آسیای مرکزی برای دسترسی به اقیانوس هند عمل کند، ما باید تلاش کنیم تا پتانسیل کامل آن را محقق کنیم.

سفیر هند در ایران گفت: هند برای رشد اقتصادی و تجاری از طریق بندرچابهار برنامه ریزی ویژه ای را در دستور کار خود دارد.

رودرا گائوراو شِرِست افزود: بندرچابهار به عنوان نقطه اتصال هند به اروپا و اوراسیا حائز اهمیت است و ترانزیت از بندر چابهار می تواند زمینه ارتقای سایر همکاری های ۲ کشور باشد.

سفیر هند در ادامه افزود: هندوستان در زمینه دسترسی به کریدور شمال – جنوب و دسترسی به بازارهای آسیای میانه نیاز به همکاری دولت ایران و بندر چابهار دارد.

وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت های این بندر استفاده کنیم، ادامه داد:‌ هندوستان بزرگترین اقتصاد نزدیک به ایران است و چنانچه تجارت هندوستان با اوراسیا و اروپا از طریق چابهار صورت بگیرد درآمدهای مفیدی هم نصیب ایران خواهد شد.

سفیر هند در ایران خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه ترانزیت از طریق بندر چابهار می‌تواند زمینه ارتقای سایر همکاری های ۲ کشور باشد و پروژه قرارداد باید به سطح بالاتری ارتقاء پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha