• چهارشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402042113844
  • خبرنگار : 71415

قانونگذار روس: ژنرال سوروویکین مشغول استراحت است

قانونگذار روس: ژنرال سوروویکین مشغول استراحت است

قانونگذار حزب حاکم روسیه اعلام کرد، ژنرال سرگئی سوروویکین، جانشین فرمانده عملیات ارتش روسیه در اوکراین که از زمان به راه افتادن شورش نافرجام گروه واگنر در انظار عمومی دیده نشد، مشغول "استراحت" است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اخیرا ویدیویی از صحبتهای آندری کارتاپولوف، رئیس کمیته دفاعی مجلس دومای دولتی روسیه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده و این مقام روس در این ویدیو درباره سوروویکین می‌گوید: "سوروویکین هم اکنون در حال استراحت کردن است. او فعلا در دسترس نیست."

مطبوعات روسیه به سوروویکین به دلیل تاکتیک‌های شدیدا تهاجمی که در جریان جنگ در روسیه به کار برد لقب "ژنرال آخرالزمان" را  داده‌اند. آخرین حضور او در انظار عمومی مربوط به ویدیویی است که در زمان شورش نیروهای گروه پیمانکار نظامی واگنر در تاریخ ۲۳-۲۴ ژوئن منتشر کرده و در آن از یوگنی پریگوژین، مدیر این گروه خواست این شورش را متوقف کند.

گزارش‌ها حاکی از وجود روابط خوب میان واگنر و پریگوژین هستند. مدیر واگنر با وجود انتقاداتی که از رهبران ارتش روسیه به ویژه سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه از بابت مدیریت جنگ در اوکراین داشت از سوروویکین تمجید می‌کرد.

ماه گذشته میلادی، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی بر پایه اسناد اطلاعاتی آمریکا  ادعا کرد، سوروویکین از پیش درباره شورش واگنر خبر داشت و مقام‌های روسیه در حال تحقیق در مورد همدست بودن او در این شورش هستند.

چند رسانه روسی و خارجی ماه گذشته میلادی گزارش دادند، سوروویکین دستگیر شده اما این موضوع هیچ گاه در سطح رسمی تایید نشد و کرملین نیز از پاسخ به پرسشها درباره او خودداری کرد.

به نوشته رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشتر گفت، این شورش روسیه را در آستانه جنگ داخلی قرار داد و بزرگترین چالش را برای اقتدار ولادیمیر پوتین از زمان به قدرت رسیدنش در ۲۳ سال قبل ایجاد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۱ ۱۹:۱۲

اینا کی هستن!؟؟؟ این چرت و پرتا چیه می‌زنید