• پنجشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۲ / ۰۳:۰۰
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1402042113700
  • خبرنگار : 50105

هدف فروش هیدروژنی‌های تویوتا کجاست؟

هدف فروش هیدروژنی‌های تویوتا کجاست؟

مدیران تویوتا موتور اظهار کردند که به عنوان بخشی از تلاش برای فروش ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو تا سال ۲۰۳۰، بر فروش کامیون‌ها و خودروهای هیدروژنی در اروپا و چین تمرکز خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این تصمیم نشان دهنده تغییر تمرکز برای خودروساز ژاپنی است که حامی اصلی خودروهای سلول سوختی هیدروژنی به عنوان جایگزینی برای خودروهای الکتریکی است. تا کنون تمرکز تویوتا بر خودروهای سواری و بازار آمریکای شمالی بوده است که متوقف شده بود.

تویوتا در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۹۰۰ دستگاه خودروی پیل سوختی فروخت که کمتر از نیمی از یک درصد فروش جهانی آن با حدود ۹.۵ میلیون دستگاه خودرو است.

هیروکی ناکاجیما، مدیر ارشد فناوری تویوتا به خبرنگاران گفت با تمرکز بر چین و اروپا که تولید و تقاضای هیدروژن بالاتر است، تویوتا قصد دارد هزینه‌ها را کاهش دهد و افزود که این خودروساز همچنین به دنبال تقویت روابط با شرکت‌های دیگر است.

تویوتا اولین خودروی پیل سوختی  را نزدیک به یک دهه پیش با Mirai، خودرویی که در کالیفرنیا به بازار عرضه کرده است، روانه بازار کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تویوتا انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ بازار جهانی پیل‌های سوختی به حدود ۳۵ میلیارد دلار افزایش یابد که بیش از ۱۵ برابر نسبت به سال ۲۰۲۰ است. هوندا موتور در فوریه اعلام کرد که فروش سالانه حدود ۶۰ هزار وسیله نقلیه با سیستم سلول سوختی را که به طور مشترک با جنرال موتورز در سال ۲۰۳۰ توسعه یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha