• چهارشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402042113688
  • خبرنگار : 71496

محمود عباس از جنین: دستی که به سمت وحدت، امنیت و ثبات فلسطینی‌ها دراز شود، قطع می‌کنیم

محمود عباس از جنین: دستی که به سمت وحدت، امنیت و ثبات فلسطینی‌ها دراز شود، قطع می‌کنیم

محمود عباس امروز چهارشنبه وارد شهر جنین و اردوگاه آن شد تا از وضعیت شهروندان و پیشرفت کار در بازسازی کمپ و شهر پس از تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی بازدید کند. در این راستا برخی منابع و شاهدان عینی اعلام کردند که دستگاه‌های تشکیلات خودگردان قبل از ورود او عملیات خنثی‌سازی مین‌ها در شهر جنین را آغاز کرده بودند.

به گزارش ایسنا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان در جنین گفت: دستی که به سوی وحدت، امنیت و ثبات مردم فلسطین دراز شود، از ریشه قطع خواهد شد.

عباس که پس از ۱۰ سال امروز وارد جنین شد، افزود: ما آمدیم بگوییم یک مرجع، یک دولت، یک قانون، یک امنیت و یک ثبات داریم.

وی ادامه داد: امروز برای پیگیری بازسازی شهر جنین و اردوگاه آن آمدیم و در سرزمین‌مان ثابت قدم می‌مانیم و نمی‌رویم.

عباس با بیان اینکه بیت المقدس پایتخت ابدی کشور فلسطین است، گفت: ما کشور مستقل فلسطین را می‌سازیم و تکرار می‌کنم پایتخت آن بیت المقدس خواهد بود نه ابودیس.

وی با اشاره به اینکه همه مردم فلسطین در کنار مردم جنین و اردوگاه آن هستند، ادامه داد: مردم ما در غربت تا رسیدن به پیروزی، قلب و چشمشان با شما (برای مردم جنین) است.

وی افزود: من به همه دور و نزدیک می‌گویم که تشکیلات خودگردان فلسطین باقی خواهد ماند و هرکس وحدت آن را دستکاری کند تنها چیزی را خواهد دید که دوست ندارد.

عباس در سخنانش گفت: اردوگاه جنین نماد مبارزه، استواری و چالش در سراسر جهان است و نشان داد در برابر تهاجم ایستادگی و در راه میهن از خود گذشتگی می‌کند.

وی افزود: اردوگاه‌های نابلس و همه اردوگاه‌های میهن را فراموش نکرده‌ایم و نخواهیم کرد.

عباس یک درخت زیتون را در دست داشت و گفت: ما این زیتون را کاشتیم و حفظش می‌کنیم، اگر درختی را ریشه کن کنند به جایش هزار درخت می‌کاریم، اینجا فلسطین است و اینها مردم فلسطین هستند.

وی ادامه داد: باید از اشغال خلاص شویم و به آنها بگوییم: ما را رها کنید.. ما اینجا می‌مانیم.. ایستاده‌ایم.

وی با درود بر شهدا، مجروحان، اسرا و تبعید شدگان گفت: این وطن برای همه است و درهای آن به روی همه باز است و ۱۴ میلیون فلسطینی به آن باز می‌گردند.

دو هلیکوپتر اردنی حامل محمود عباس، حسین الشیخ، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین، ماجد فرج، رئیس سازمان اطلاعات فلسطین در فرودگاه "هورش السعده" در جنین فرود آمدند.

نیروهای امنیتی زیادی در سراسر استان و اردوگاه آن مستقر شدند تا امنیت کاروان عباس را تامین کنند.

استاندار جنین در شمال کرانه باختری اشغالی صبح چهارشنبه از لغو دیدارهای رسمی مردمی محمود عباس که قرار بود امروز در جریان بازدید از این شهر و اردوگاه آن برگزار شود، خبر داد. منابع آگاه اعلام کردند که این لغو پس از عذرخواهی اکثر خانواده شهدا به دلیل عدم حضور در این رویداد است.

پیش از این، سرویس‌های امنیتی از هجوم خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی به شهر قبل از بازدید عباس جلوگیری کردند.

شهاب نیوز در این راستا به نقل از منابع اعلام کرد، گروه بزرگی از مهندسان و کارشناسان مواد منفجره کار خنثی‌سازی مین‌ها و برچیدن استحکاماتی را که مقاومت جهت آمادگی برای هر گونه یورش ناگهانی اسرائیل به شهر و اردوگاه جنین فراهم کرده بود، آغاز کرد.

منابع یاد شده اعلام کردند، ساکنان شهر و اردوگاه جنین نگران هستند که عملیات خنثی‌سازی در چارچوب طرح مشترکی برای تضمین یورش بدون مقاومت زمینی ارتش اشغالگر انجام شود.

برخی منابع دیگر فاش کردند، دستگاه‌های تشکیلات خودگردان در جنین و اردوگاه آن فعالیت امنیتی و اطلاعاتی گسترده‌ای را برای تعقیب و بازداشت طرف‌های شلیک‌کننده راکت‌ها به سمت شهرک‌های اطراف جنین آغاز کردند.

آنها افشا کردند، برخی نیروهای امنیتی با لباس غیرنظامی در نزدیکی محل شلیک راکت‌ها به سمت شهرک شاکید، حضور یافته و از آنجا و اطراف آن عکس‌برداری کردند.  

برخی از شهروندان فلسطینی تاکید کردند، دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان از آنها درباره طرف‌های شلیک‌کننده راکت‌ها و ظاهرشان و محلی که حضور داشتند و نیز محل استقرار فعلی‌شان سوال کردند و به دنبال این بودند که آیا کسی از ساکنان منطقه به آنها کمکی داده است یا نه.

این منابع گفتند، ارتش رژیم اشغالگر دستگاه‌های تشکیلات خودگردان تا محل شلیک راکت‌ها، سکوهای پرتاب و نیز بقایای یکی از راکت‌ها که در نزدیکی محل شلیک منجر شده بود، ضبط کردند.

گردان شهید العیاش وابسته به مقاومت فلسطین در جنین دوشنبه برای سومین بار در چند هفته اخیر دو راکت را به سمت شهرک شاکید در غلاف جنین شلیک کردند.

گارد حفاظتی رئیس تشکیلات خودگردان پس از عملیات نظامی گسترده رژیم صهیونیستی در جنین، به سرعت نیروهایش را برای کنترل شهر و اردوگاه و تعقیب و بازداشت نیروهای مقاومت پیش از ساماندهی دوباره صفوفشان مستقر کرد.

محمود عباس نیز نیروهای ویژه خود را برای کمک به نیروهای تشکیلات در جنین اعزام کرد.

همچنین دو افسر اسرائیلی تاکید کردند که تشکیلات خودگردان اقدامات میدانی و امنیتی را برای ارتش و کابینه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری انجام داد.

آموس گلعاد، ژنرال ذخیره و آرئیل مرجلیت، افسر سابق تیپ جولانی در یک برنامه تلویزیونی گفتند: "باید تاکید کنیم که تشکیلات برای ما عنوان اصلی حل مشکلات و ایجاد راه‌حل‌های امنیتی است و زمانی که تشکیلات بسیار قدرتمند بود، اقدامات بسیاری برای ما انجام می‌داد، و اگر اجازه دهیم تشکیلات از هم بپاشد، برای ما به منزله فاجعه‌ای خواهد بود، در صورت فروپاشی تشکیلات ما به حاکمیت نظامی منتقل خواهیم شد و کرانه باختری مستقیما "اشغال" خواهد شد و با توجه به خطراتی چون ایران، موشک‌های بالستیک و حزب‌الله، فشارهای سنگینی را متحمل خواهیم شد."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha