سید فرهاد ناصری نیا امروز نوزدهم تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به راهاندازی سامانه جستجوی شغل در کشور، اظهار کرد: این سامانه جایگزین سامانه قبلی شده و از طریق این سامانه جدید اتصال بین کارجو و کارفرما انجام می شود.
وی افزود: متقاضیان میتوانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی http://shoghl.mcls.gov.ir قسمت ثبتنام که برای کارجویان، برای کارفرمایان و برای کاریابیها در دسترس است و از همه ظرفیتهایی که روی این سامانه پیشبینی شده است استفاده کنند.
سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اهداف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راهاندازی این سامانه خبر داد و بیان کرد: هدف از ایجاد سامانه جدید جستجوی شغل در مرحله اول و ایجاد شفافیت اطلاعات بازار کار است که با انجام این مهم بتوانیم بر فرایند به کارگماری و نیازهای واقعی بازار کار نظارت لازم را بهعمل آوریم.
وی گفت:در مرحله نهایی نیز باید بتوانیم با توجه به اطلاعاتی که از کف بازار کار توسط سامانه جمعآوری خواهد شد کارجویان مشاغل مورد نیاز واقعی بازار کار را رویت و از طرفی کارفرما مشاغل مورد تقاضای خود را اعلام میکنند تا اطلاعات واقعی بازار کار مشخص و وزارت کار در تمامی مراحل میتواند بر فرایند به کارگماری به صورت کاملاً شفاف نظارت کند.
ناصرینیا تصریح کرد: سامانه برای استفاده خصوصی راهاندازی شده و اصلاً دولت در این حوزه قصد تصدیگری و ورود ندارد و فقط بسترسازی انجام شده که به صورت رایگان قابل استفاده است تا کارجوها و کارفرمایان بتوانند نیازهای خودرا از طریق این سامانه اعلام کنند.
وی خاطر نشان کرد: با راهاندازی این سامانه به صورت متمرکز کارفرماها با مراجعه به آن میتوانند در سراسر کشور مشاغل مربوط به استان و منطقه خود را از طریق این بستر درج و کارجویان نیز فرصتهای شغلی که اعلام میشود را به صورت برخط ملاحظه کنند و از بین فرصت های شغلی معرفی شده شغل مورد نظر را انتخاب کنند.
وی افزود: کارفرمایان هم میتوانند پروفایل کارجوها را در سامانه مشاهده کرده و با توجه به گواهیهای مهارتی اخذ شده، نیروی مورد نیاز خود را انتخاب کند و این امر علاوه بر کاهش هزینهها، تطبیق در بازار کار را تسهیل میکند.
انتهای پیام
نظرات