• دوشنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402041912302
  • خبرنگار : 50177

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان تاکید کرد:

ایجاد شفافیت اطلاعات بازار کار با راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل

ایجاد شفافیت اطلاعات بازار کار با راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل

ایسنا/لرستان سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بر ایجاد شفافیت اطلاعات بازار کار با راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل خبر داد.

سید فرهاد ناصری نیا امروز نوزدهم تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل در کشور، اظهار کرد: این سامانه جایگزین سامانه قبلی شده و از طریق این سامانه جدید اتصال بین کارجو و کارفرما انجام می شود.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی http://shoghl.mcls.gov.ir قسمت ثبت‌نام که برای کارجویان، برای کارفرمایان و برای کاریابی‌ها در دسترس است و از همه ظرفیت‌هایی که روی این سامانه پیش‌بینی شده است استفاده کنند.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اهداف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی این سامانه خبر داد و بیان کرد: هدف از ایجاد سامانه جدید جستجوی شغل در مرحله اول و ایجاد شفافیت اطلاعات بازار کار است که با انجام این مهم بتوانیم بر فرایند به کارگماری و نیازهای واقعی بازار کار نظارت لازم را به‌عمل آوریم.

وی گفت:در مرحله نهایی نیز باید بتوانیم با توجه به اطلاعاتی که از کف بازار کار توسط سامانه جمع‌آوری خواهد شد کارجویان مشاغل مورد نیاز واقعی بازار کار را رویت و از طرفی کارفرما مشاغل مورد تقاضای خود را اعلام می‌کنند تا اطلاعات واقعی بازار کار مشخص و وزارت کار در تمامی مراحل می‌تواند بر فرایند به کارگماری به صورت کاملاً شفاف نظارت کند.

ناصری‌نیا تصریح کرد: سامانه برای استفاده خصوصی راه‌اندازی شده و اصلاً دولت در این حوزه قصد تصدی‌گری و ورود ندارد و فقط بسترسازی انجام شده که به صورت رایگان قابل استفاده است تا کارجوها و کارفرمایان بتوانند نیازهای خودرا از طریق این سامانه اعلام کنند.

وی خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این سامانه به صورت متمرکز کارفرماها با مراجعه به آن می‌توانند در سراسر کشور مشاغل مربوط به استان و منطقه خود را از طریق این بستر درج و کارجویان نیز فرصت‌های شغلی که اعلام می‌شود را به صورت برخط ملاحظه کنند و از بین فرصت های شغلی معرفی شده شغل مورد نظر را انتخاب کنند.

وی افزود: کارفرمایان هم می‌توانند پروفایل کارجوها را در سامانه مشاهده کرده و با توجه به گواهی‌های مهارتی اخذ شده، نیروی مورد نیاز خود را انتخاب کند و این امر علاوه بر کاهش هزینه‌ها، تطبیق در بازار کار را تسهیل می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha