• دوشنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402041911945
  • خبرنگار : 71661

زلنسکی: تا کریمه پیش می‌رویم؛ بعد پوتین مجبور است مذاکره کند

زلنسکی: تا کریمه پیش می‌رویم؛ بعد پوتین مجبور است مذاکره کند

رئیس‌جمهوری اوکراین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ای‌بی‌سی گفت که هدفش از ضدحمله این است که نیروهایش را تا مرز شبه‌جزیره کریمه پیش برده و سپس مسکو را وادار به مذاکره کند.

به گزارش ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در گفت‌وگو با شبکه خبری ای‌بی‌سی تایید کرد که هدف جدید ضدحمله اوکراین پیشروی تا کریمه و سپس «وادار کردن» ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به مذاکره است.

او در پاسخ به این پرسش مصاحبه‌کننده که آیا این برنامه عملی است، گفت: خوب، این یک استدلال شفاف و منطقی است که وقتی اوکراین به مرزهای شبه‌جزیره کریمه برسد، احتمالش زیاد است که پوتین وادار به گفت‌وگو با جهان متمدن شود، زیرا ضعیف شده است.

زلنسکی و مشاورانش در گفت‌وگو با این شبکه خبری آمریکایی درباره مسائل مختلفی از جمله چشم‌انداز مذاکره، شورش واگنری‌ها و ضدحمله جاری گفت‌وگو کردند.

او همچنین ضمن ابراز قدردانی از کمک‌های نظامی آمریکا، نسبت به «سیگنال‌های خطرناک» برخی از سیاستمداران در واشنگتن مبنی بر کاهش این حمایت‌ها ابراز نگرانی کرد.

او درباره تاثیر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا بر این حمایت‌ها گفت: این یک مسئله داخلی آمریکاست و اصلاً نمی‌خواهم در آن مداخله کنم؛ اما حفظ حمایت هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا برای ما مهم است. متوجه شده‌ایم که یک سری سیگنال‌های خطرناک از برخی سیاستمداران مشخص آمریکایی به گوش می‌رسد که خواستار کاهش حمایت از اوکراین هستند.

رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین دوباره ادعای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و نامزد انتخابات ۲۰۲۴ این کشور را مبنی بر پایان بخشیدن به جنگ اوکراین در یک روز، رد کرد.

زلنسکی گفت: اینکه بخواهیم جنگ تمام شود، زیباست. اما این میل باید بر تجربیات واقعی استوار باشد. ما قبلا (در ۲۰۱۴) هم در جنگ بودیم و ترامپ آن موقع فرصت داشت کاری کند، اما ظاهراً اولویت‌های دیگه‌ای داشت.

او ادامه داد: اگر هم بحث این است که اوکراین امتیاز ارضی بدهد و از این طریق جنگ تمام شود، باید بگویم که پس بایدن می‌توانست حتی در پنج دقیقه هم جنگ را تمام کند! اما ما زیر بار نخواهیم رفت.

رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین خطاب به کسانی که در آمریکا خواستار توقف حمایت‌ها و تمرکز بر مسائلی داخلی این کشور هستند، گفت: از هر کمکی استقبال ‌می‌کنیم، اما وقتی می‌گویید که کمک‌ به اوکراین «کافی» است، ‌باید بگویم که ما مردم اوکراین خیلی خوش‌اشتها نیستیم؛ پیروزی‌مان برایمان کافی است.

همچنین مقامات ارشد دفاعی اوکراین در این گفت‌وگو بیان کردند که نیروهای مسلح اوکراینی در امتداد هزاران کیلومتر خطوط مقدم، به دنبال راهی برای نفوذ به استحکامات دفاعی روسیه هستند.

رئیس‌جمهوری اوکراین ضمن ابراز نارضایتی از سرعت پیشروی ضدحملات کشورش، گفت که فشاری برای تسریع روند ضدحمله احساس نمی‌کند.

او پیش‌تر هم خواستار توقف فشارهای برای افزایش سرعت ضدحمله شد و گفته بود: بعضی‌ها فکر می‌کنند این (ضدحمله مانند) یک فیلم هالیوودی است و از همین حالا انتظار نتیجه دارند. این‌طور نیست!

رئیس‌جمهوری اوکراین در واکنش به از دست دادن تعداد زیادی از تسلیحات غربی و جان باختن نیروهای مسلح اوکراین، گفت که هنوز برای صحبت درباره پیروزی یا شکست ضدحمله زود است.

زلنسکی با بیان اینکه شورش اخیر گروه پیمانکار نظامی واگنر و بنیان‌گذارش، یوگنی پریگوژین، با هدف کسب وجهه سیاسی در روسیه انجام شد، گفت که نگران حمله سربازان واگنر از خاک بلاروس نیست.

واگنر یک گروه پیمانکار نظامی است که تا پیش‌ازاین در اوکراین و چندین کشور آفریقایی حافظ منافع کرملین بود؛ اما یوگنی پریگوژین، رهبر آن در اوایل ماه میلادی جاری دست به شورش مسلحانه علیه کرملین زد و در نهایت با میانجی‌گری الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس، به این کشور رفت.

او همچنین با یادآوری درخواست اوکراین برای عضویت در ناتو، جلسه سه‌شنبه و چهارشنبه سران این اتحاد نظامی در لیتوانی را بسیار مهم دانست. با این حال، هنوز معلوم نیست که آیا شخص زلنسکی در این اجلاس حاضر می‌شود یا نه.

آندری یرماک، مشاور ارشد زلنسکی در این گفت‌وگو روسیه را «کشور تروریست‌ها» نامید و خطاب به کشورهایی که نگران تشدید مناقشه با روسیه در صورت عضویت اوکراین در ناتو هستند، گفت: دیگر چقدر باید اوضاع وخیم شود؟ وقتش رسیده که تصمیماتی تاریخی گرفته شود.

این در حالی است که جو بایدن در روز شنبه گفت که اوکراین هنوز آماده عضویت در ناتو نیست.

زلنسکی و مشاورانش اعلام کردند که بیش از هرچیز به تضمین‌های امنیتی نیاز دارند تا تمامیت ارضی اوکراین و صلح پایدار حفظ شود، تضمینی که به گفته آن‌ها از راه دیپلماسی قابل دستیابی نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۲:۱۹

از موتوري جنس نگیر

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۷:۳۲

باشه بهش میگم

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۱۲:۱۷

اقای زلنسکی فقط اومدی تا مرزهای کریمه خواهشا یخورده دیگه بیا جلوتر تا مسکو بعد تا ساحل خزر هم بیا برات دست تکون بدیم

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۴:۰۸

اقای زلنسکی یواش برو خسته. میشی

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۲:۵۸

از به باقی جنس میگیرید؟؟ وطن پرست واقعی کشورش رو ویران و ملتش رو به کشتن نمی‌ده به پشتوانه جنگ نیابتی یک کشور دیگه که هیچ وقت روی حرف و عملش نمیشه حساب کرد. بیچاره مردم اکراین و خوشبحال مردم اکراین که بر میگردند به مام وطن.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۶ ۱۳:۲۵

مردم کریمه نمیخواهند جزو اکراین باشند

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۴:۲۷

زنده باشی مردشجاع وطن پرست 💪💪💪💪💪💪💪

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۴:۳۷

در...شتردرخواب بیندپنبه دانه گهی لب لب خورد،گه دانه دانه،ای غربگرای دشمن ملت خودهنوزنفهویده که چطوربازیچه شده ویولش یواش دارن پرش میدن

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۸:۳۸

خاک بر سر مدعیانی که پس از بیش از یکسال حریف دلقک نشده اند

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۴:۵۶

دلقک که شد رییس جمهور ، اینطور هم هذیان گویی میکنه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۳:۰۶

طرف یک سوم خاکش رو به باد داده بعد طرف میگه خاک بر سر مدعیان!!!! واقعا سخته متوجه بشی که مدعیان اصلی دهها کشور غربی هستند که این دلقک به نیابتشون داره شکست پشت شکست به ارمغان میاره؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۵:۰۳

آقای زیلنسکی چرا به کشک می‌گویند کشک؟ روز اول که کشک ساخته شد اسمی نداشت وقتی شروع به خوردن آن کردند یکی گفت چه غذای کشکی از این پس نام آن شد کشک

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۵:۲۶

روسیه را هم بگیر

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۵:۴۶

حال میبینی چطور غرب لجن وانگلیس انگل وفرانسه لاش و آلمان مستعمره آمریکا وخودت زلنسکی لاشخور به وسیله روسیه ازصحفه روزگار محو خواهید شد

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۷:۵۳

دقیقا انعکاس وجود خودتو داری میگی

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۸:۳۶

اینقدر که شما به روسیه تعصب داری، مردم روسیه ندارن. مواظب خودت باش سکته نزنی

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۵:۵۷

هنوز روحیه کمدی خودشو داره

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۳:۰۹

باز بهتر از غربکدایی هست.خداقل روسیه امروز با ما دارای منافع مشترک و دشمن مشترک هست اما غرب چی؟؟ در برجام مراعات شما غربگداها رو هم نکرد و البته میدونست که از رو نمی‌رید.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۶:۰۶

زلنسکی داری توهم میزنی تو فکر کردی مناطقی که دست پوتین افتاده بهت پس میده . این همه هزینه کرده .محال بتونی پس بگیر . بهتر جام رل سر بکشی و کنار بیایی و صلح بکنی تا همه اوکراین را از دست ندادی

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۸:۳۵

اتفاقا تو توهم میزنی چون هیچی از اکراین و. روسیه نمیدونی

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۳:۱۲

علی جان تو میدونی؟؟ توهم زدن نداره اونم در عصر ارتباطات. مثل روز روشن هست که در میدان چی داره میگذره. در آینده کشوری بنام اکراین نخواهد بود که البته در گذشته هم نبوده. مثل خیلی از کشورهایی که از ایران عزیز جدا شدن.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۶:۰۷

زلنسکی در توهم بسر میبرد و همگی دعا کنیم روسیه پیروز این جنگ باشه. البته بنظرم این جنگ یا روسیه پیروز میشه و غرب مجبور به پذیرش آتش بس یا جنگ اتمی میشه.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۶:۱۲

دلقک بازیچه دست اسرائیل و آمریکا شدی مردم کشورتو به روز سیاه انداختی آخرش هم سر به نیستت میکنن

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۷:۰۵

تا کریمه که مبروی حتما تو مسکو یه چایی بخور . خخخخخ

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۷:۲۱

به خرگفته زکی🤣😂🤣😅

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۷:۴۸

ازین مرد متوسط قامت نترس که همه فکر می کردند یک هنرپیشه ی سوسول باید باشه خوشم میاد، روسها رو به سوراخ خزونده، دمش گرم،

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۳:۱۷

مرد متوسط قامت نه. دلقک دست نشانده ای که یک سوم کشورش را به فنا داده و هنوز حرف مفت میزنید. اینکه چه کسی به سوراخ رفته رو راحت میشه دید اما فکر کنم شما با این دلقک به مدل جنس میزنید که در توهم غلط فانتزی میزنید. مردک کشور خودش رو که به باد داد بماند ابرو برای تسلیحات غربی نذاشت و فاتحه تمام تبلیغات چند میلیارد دلاری این تسلیحات رو یکجا خوند.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۸:۲۰

فعلا که داره خوب پیش میره بعدشم روسیه به کشورش حمله کرده و تجاوز کرده جای این که شما طرفدار کسی باشید که به کشورش اشغال شده دارین طرفداری روسیه رو میکنید جریان چیه اصلااااا؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۳:۲۴

جریان خاصی نیست اما متاسفانه از فهم جماعت غربگدا خارج هست. اولا اکراین بخشی از روسیه بوده و با نیرنگ غرب و آمریکا تجزیه شده و حالا بعلت خیانت تصمیم گرفتن صاحبان اصلی این سرزمین اونو پس بگیرند . دوما بر اساس توافق شوروی سابق و آمریکا ناتو حق ندارد به نزدیکی مرزهای روسیه پیشروی کند و عضو گیری که این توافق چند بار تا حالا زیر پا گذاشته شده که البته این عادت غربیها هست. سوما به کسیکه خاک خودش رو پس میگیره نمیگن اشغالگر. چهارما همین اکراین در سازمان ملل و در مناسبات بین کشور ما با خودش از هیچ مزدوری برای آمریکا و غربیها و رای دادن به زبان ما کم‌ نزاشت. و پنجما ما الان با روسیه منافع مشترک و ایضا دشمن مشترک داریم چرا باید از یک دلقک دست نشانده که به کشور و ملت خودش رحم نکرده حمایت کنیم؟؟؟ ایکاش ما هم توان باز پس‌گیری مناطق تجزیه شده کشورمان را داشتیم.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۳:۲۹

داره خوب پیش میره؟؟!!!!!! خوب پیش رفتن معنیش فرق کرده؟؟؟ یک سوم خاکش رو از دست داده و معروف شده به گدای پر رو. فاتحه زیر ساختهاش هم خونده شده و تسلیحاتی هم که در دور قبل تکدیکریش گدایی کرده هم نابود شده . به مجموع اینها میگن خوب پیش رفتن؟!!!! ساقیتون مشترک هست؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۳:۵۶

اگه روسیه به کل اروپا حمله کنه حق داره چون غرب استعمار گرن وخون خوار باید از خودش مقابل ناتو دفاع کنه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۸:۲۹

صنار بده اش به همین خیال باش

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۸:۳۸

دوباره مواد مصرف کرده در حالی که قرار بود ترک کنه ، هفته ای یه شهر از دست داده آواره گی و بدبختی چهل میلیون اوکراینی به خاطر منافع آمریکا ترجیع داده ، جهت اطلاع موسی غنی نژاد و بقیه هم‌رزمان اصلاح طلب زلنسکی

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۳:۳۶

غنی نژاد میبینه یک دلقک شده رییس جمهور با خودش میگه چرا من با مدرک حسابداری نشم اقتصاد دان لیبرال. فقط اونم مثل دلقک آخرش سرش بی کلاه میمونه.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۸:۳۹

شما اوکراینی‌ها نشون دادید به دنیا که از هر ملتی تا الان شجاعترینید .چه گذشته ملل و چه حال کشورها .مطمئنم شما پیروزید .چه با غرب و ناتو وچه بی غرب و ناتو .عمق کار شما یه شاهکار بود .هست و خواهد بود .

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۰:۰۳

کاملا درست گفتی دمت گرم

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۰:۴۵

اگر غرب نبود یک هفته هم دوام نداشت

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۰:۵۴

بله همینطور هست اوکراین پیروز جنگ هست

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۳:۴۶

شما هم نشون دادی که کلا رد دادی. پنجاه درصد ملت اکراین فرار کردند و در این راه ختی مورد تجاوز هم قرار گرفته آند. انگلیس که در خقشون مردانگی رو کامل کرد و بخشی از پناهندگان رو فرستاد به آفریقا!!! اسراییل هم که از هیچ عملیات تجاوزگرانه ای کم نزاشت و البته این ملت شجاع از نظر شما با همه این اطلاعات بازم فرار را بر قرار ترجیح دادند چرا که اولا حاضر نیستند در مقابل کشوری که مادر کشورشان هست جنگ کنند و دوما فهمیدند که در یک جنگ نیابتی بخاطر آمریکا و ناتو جنگیدن حماقت کامل هست. سوما اکراین اصلا در گذشته کشور نبوده و در حال هم ازش چیزی بعنوان کشور باقی نخواهد ماند. اگه منطور شما از ملت اکراین مشتی نازی و مزدور از هفتاد و ملت هست که باید بگم دچار همان توهم دلقک شده ای.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۹:۱۰

زلنسکی نوکر و جیره خوار آمریکا آنچه که بایدن یادش داده را تکرار می‌کند ولی شتر در خواب بیند پنبه دانه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۹:۴۱

دلقک در خواب حمله میکند

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۱:۲۱

سلام، اینکه ما موافق با روسیه در نبرد با اوکراین هستیم علتش دشمنی های عدیده ایه که اوکراین از انقلاب مخملی تابه امروز باماداشته، مثلا بعداز حمله امریکابه عراق در سال 2006 اکراین برای خود شیرینی ناتو یک پایگاه مجهز جهت شنود و... در یک کیلومتری مرز باایران در سلیمانیه عراق تاسیس مرد وبارها اظهارات تند و اقدامات اساسی نسبت به ایران داشته و داره نمونش دست ندادن با ورزشکار عزیزمون که نشون میده دشمنی بین مردمش هم کشیده شده. از طرفی ناتو بسیار وسیع شده، مثلا ترکیه عضو ناتو هست و اوکراین هم میخواست اقدام به عضویت کنه. این برای یه کشور مستقل مثل ایران بد هست، چرا که ترکیه بارها شهروندان ایرانی رو تهدید و اذیت کرده و همیه یکی از کشورهایی هست که در مقابل ایران سیاست یک بوم و دو هوا داره، از طرح بستن سدهای متعدد در افغانستان و خشک کردن رودخانه های دجله و فرات وایجاد گرد خاک، تا رود ارس و... کلا ترکیه مجریه خرابکاری های زیست محیطی هست علیه ایران در ناتو و این دشمنی واضح هست، کما اینکه ما در قضیه داعش وحمایتهای علنی ازش در سوریه و عراق دیدیم. هر ایرانی وطن دوستی باید علیه ناتو موضع بگیره و این زلنسکی رو لعن کنه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۱:۲۸

دوستان دقت کنند برخی کامنتها به طرفداری از روسیه نیست ولی با شکست روسها در این جنگ جهانی تک قطبی خواهیم داشت که جایی بمراتب خطرناکتر از جهان کنونی خواهد بود . کمتر کشوری در جهان داریم که پس از جنگ دوم جهانی طعم حمله نظامی امریکا مدعی دروغین دموکراسی را نچشیده باشد شاید اغراق نباشد کشته ها و زخمی های این حملات دست کمی از جنگ دوم جهانی ندارد . با یک مطالعه سطحی میشود نام کشورهایی را که شیطان بزرگ به آنها حمله کرده دانست

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۱:۴۸

چ خوش خیال این دلقک صهیونیست..واقعا این کجا سیرمیکنه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۲:۰۲

حاجی ساقیت کیه فکر کنم چیزی زدی 🤣

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۲:۰۴

مرتیکه ابله مردمش رو بخاطر لج بازی بکشتن داده تازه بعداز کشته دادن عده ی دیگه تصمیم داره بره سرجای اولش

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۲:۱۷

زلنسکی احمق پیروزی اوکراین و شکست روسیه توهمی بیش نیست و اینهمه تجهیزات از اکثر کشورهای بنام گرفتی و ارتش روسیه آنها را منهدم کرد باید بیای بگی که پیروز میشوی تا کشورهایی که حامی بوده و برایت سلاح ارسال کردند را کنارت نگه داری ولی بدان که سیاستمردان آن کشورها دولتمردانشان را باز خواست خواهند کرد که دست از حمایت توی احمق بردارند آبرویی برای انها نگذاشتی و مهمات تمام کردند.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۲:۲۷

جنسش رو از اروپاییها میگیره

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۲:۴۰

زلنسکی یه دلقک بی شخصیت و احمقه که لباس زنونه میپوشه و بی سواده...ولی خاک بر سر عده ای و اربابشون که ۱.۵ ساله دارن پشت هم از ادمی با این اوصاف شکست میخورن...خارکیف و کیف و سومی و چرنیهوف و غرب خرسون و باخموت و توقف کامل روسیه تو دونتسک و زاپروژیا حرفم رو تایید میکنن

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۰۰:۴۴

یک سوم اکراین دست روسیه هست پرفسور. ضمنا این یک جنگ هست که یک طرف روسیه و یک طرف اروپا و آمریکا همه با هم هستند و از نظر پول و سلاح کم نمیزارند. فکر کردی جنگ یجور راهپیمایی هست؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۲:۴۳

احتمالا آمریکا چند تا فیلم هالیودی تاثیر گذارتر بهش نشون دادن و نظرش در مورد اختلاف جنگ با فیلم هالیودی که چند روز پیش انتقاد کرد عوض شده

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۲:۴۹

کاری میکنه که وادار بجنگ با بمب بکنه اینقدر سیطان صفته

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۲:۵۴

عاقبت مصرف شیشه . طرف رو به ده راه نمی‌دن سراغ خونه کدخدا رو میگیره.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۳:۰۷

روانی

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۳:۱۳

سلام ای دلقک ،برو تاتر بازی کن ،ترا چه به نظامی گری ،هنوز نمی دانی که ملت خود را فدای امیال غرب کرده ای ،بزودب از قدر خلع خواهی شد و ممکن است به عنوان جنایتکار جنگی تحویل دادگاه بین المللی شوی،پیروزی تا کریمه یک جوک است،تو خودت را نگهدار رسیدن به کریمه ،،،یکی را به ده راه نمی دانند ،سراغ خانه کد خدا را می گرفت،

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۰۲:۳۹

همون خدایی که تو الان داری به جاش قضاوت میکنی میدونه امریکا در حق ملتها ظلم میکنه و به زودی نابود میشه روسیه داره از حق مشروعش دفاع میکنه و اینو هم بدون اگه بر فرض محال روسیه شکست بخوره امریکا سوار رو دوش ملتها میشه که ما یکی از اصلیهاش هستیم

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۰۴:۰۰

در عدل خداوند قطعا شکی نیست . ولی این مردک دلق با ارباب و سایر دوستانش به خون ایران عزیز تشنه اند . از طرفی روسیه وهر کشوری منافع و امنیت خودش رو میخواد در فعل حاضر برای ما یعنی ایران ضرر نیست . ولی آن دلقک و دوستاش گفتم به خون ایران عزیز تشنه . و در نهایت هم معتقد به عدل خداوندم . ظاهراً روسیه حمله کرد ولی دوست عزیز یا اطلاع ندارید یا بررسی کن چاره ای برای جز پیش دستی نماند ...

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۳:۵۲

سلام خدا جای حق نشسته یه روزی عراق به ما حمله کرد شکست خورد منتظر شکست روس‌ها باید بزودی باشم چون خدا عدل

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۰۰:۳۷

همونی که از عراق حمایت میکرد و تجهیزش میکرد تا به ما حمله بکنه،امروز حامی اوکراینه،نظرت چیه درمورد این موضوع مهم،ساده لوح

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۰۰:۴۱

اخوی حمله عراق به کشور ما رو با حمله روسیه به بخشی از خودش که تجربه کردند یکی میکنی؟؟ ما به عراق ماری نداشتیم اما اکراین امنییت روسیه که مادرش حساب میشه رو تهدید کرد و عاقبتش شد این. اگه حساب عدل خداوند باشه که باید این کشور بدون پیشینه و تاریخ برگرده به صاحب اصلیش. تجزیه اگه خوبه چرا کشورهای غربی و در رأس اونا آمریکا تجزیه نمیشه؟؟ مثلا ایالت کالیفرنیا بشه کشور مستقل. یا اسکاتلند از انگلیس جدا بشه. مرگ خوبه اما برای همسایه؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۳:۵۶

با چی میری حالا؟

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۲۳:۵۷

تو خواب

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۰۲:۵۷

بابا پوتین قرار بود ۱ هفته ای اوکراین رو بگیره چی شد پس پوزش به خاک مالیده شد

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۰۰:۱۴

روسیه تکی داره با کل جهان میجنگه اوکراین و کل جهان دارن با روسیه میجنگن این جنگ منو یاده جنگ ایران عراق میندازه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۰۰:۱۷

خب تا مسکو پیش برو،تا دست برتر رو توی مذاکرات داشته باشی داداش

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۰۰:۱۹

شتردرخواب بیند۰۰۰۰۰۰چچچچچچ

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۰۰:۲۷

روسیه درجنگ جهانی پیروز میدان بوده وحالاهم یک تنه باهدود شصت کشور می‌جنگند ویک سوم اوکراینو گرفته انشالله که در این جنگ هم پیروز خواهد شد بازم انشالله

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۰۰:۳۹

روسیه پیروزمند است واوکراین بی خود دست وپامیزند.آمریکا واروپا اگرتسلیحات وکمک مستشاری نمیکردن ضرف ۳ماه اوکراین شکست خورده بود.زلنسکی گول وعده‌اي غرب راخورد.حالاهم برای غربیهاداردباروسها می‌جنگد وکشورخود وجوانان کشورش رانابود می‌کند.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۰۰:۴۱

کسانی که از روسیه حمایت میکنن واقعا امید به شرق کمونیست رو دارن حتی خبر ندارن که روسیه با مداخله نمیزاره ایران انرژیشو به اروپا بفروشه واقعا براتون متاسفم

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۰۰:۴۳

فک کنم اوناییکه کامنت میدن روس هستن.مثل اینکه جنایت و خیانتی که روسبه در حق وطن ما کرده یادشون نیست یا تاریخ نخوندن یا خودشونو فروختن.به توپ بستن مجلس توسط قوای روس این روسبه بود که به خاک اوکراین تجاوز کرد

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۰۱:۴۴

اعتراف زلنسکی به نابودی نفرات و تسلیحات و بازسازی و شکست در پاتک اول، اکنون که ترکیه بدلیل تورم و کاهش ارزش لیر به تنگنا رسیده و دارد از روسیه فاصله می گیرد، نقشه بازسازی و پیروزی تا کریمه را عنوان می کند. آنهم غیر فیلم سازی، هنرپیشه جنگ را شناخته. روسیه هم دید تنها کشوری که می تواند روی آن حساب کند ایران است. بقیه ستارگانی هستند که در آسمان سو سو می زنند.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۰۵:۵۵

زپلشک

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۱۱:۴۵

برو بمیر دلغک دست آمریکا.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۱ ۱۸:۰۹

چه مخدری استفاده می کنی؟خیلی تو اوهام هستی،بیون بیا

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۲ ۰۹:۱۳

روسیه قصد ضمیمه کردن اکراین و بعد از ان تمام جمهوریهای جدا شده را دارد. باید بر این رئیس جمهور درود فرست که در مقابل تجاوز گر ایستاده

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۳ ۱۴:۲۴

برو دنبال کارت بنده خدا ......یک کشور رو به ....دادی

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۳ ۲۰:۲۷

زلنسکی تو قهرمان ما هستی برو جلو

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۵ ۱۳:۵۵

زررررررررررررررررت

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۶ ۲۱:۰۴

پوتین هم مثل صدام فکر می کرد یه روزه کیف را می گیره و کل اوکراین راضمیمه خاک روسیه می کنه همانطور که کریمه را گرفت ولی بعد از یکسال و نیم با اونهمه سلاح و تجهیزات و نیرو مقدار کمی پیشروی کرده و اوکراینی ها مقاومت کردند این یعنی شکست روسیه چون به اهدافش نرسید مثل اینکه ما به کویت حمله کنیم و یکسال و نیم درگیر باشیم