• دوشنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402041911877
  • خبرنگار : 71129

ارتش اوکراین مدعی پیشروی در جبهه شرقی شد/روسیه تکذیب کرد

ارتش اوکراین مدعی پیشروی در جبهه شرقی شد/روسیه تکذیب کرد

مقامات نظامی اوکراین مدعی‌اند که نیروهای این کشور به پیشروی‌هایی جدی در باخموت واقع در منطقه دونتسک در شرق و همچنین منطقه "کوپیانسک" واقع در شمال دست یافته‌اند، اما دولت مسکو این ادعاها را رد می‌کند.

به گزارش ایسنا، "سرگئی چرواتی" سخنگوی گروه‌بندی شرقی نیروهای مسلح اوکراین در تماسی تلفنی با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: اوکراین به اعمال فشار بر نیروهای روسی در باخموت ادامه می‌دهد. در باخموت پیش دستی با سربازان ماست.

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین نیز روز یکشنبه در پستی تلگرامی نوشت: در بخش باخموت،‌ دشمن در حالت تدافعی است. در بخش جنوبی، یک پیشروی چشمگیر برای سربازان ما وجود دارد.

وی ادامه داد: روند تثبیت مواضع به دست آمده، همچنان ادامه دارد. نیروهای ما در حال انجام عملیات شناسایی هوایی، پاکسازی مین‌ها و شلیک توپخانه به اهداف شناسایی شده دشمن، انجام عملیات ضد توپخانه و آماده ادامه عملیات تهاجمی هستند.

ستاد کل ارتش اوکراین نیز در به روز رسانی خود اعلام کرد: روسیه بر تلاش‌های اصلی ما در مناطق "لیمان"، "باخموت"، "آدویوکا" و "مارینکا" متمرکز است و نبرد سنگین ادامه دارد. ۲۷ مورد درگیری در این منطقه گزارش شده است.

"یوری فدورنکو"، فرماندهی یکی از بخش‌های نظامی اوکراین به تلویزیون این کشور گفت: در بخش کوپیانسک واقع در خارکیف، سربازان اوکراینی پیشروی چشمگیری داشته‌اند. این منطقه همچنان برای دشمن اولویت است.

با این حال یکی از سخنگوهای وزارت دفاع روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که نیروهای روسی سه حمله از سوی گروه‌های حمله اوکراینی را برای شکست خطوط دفاعی روسی در چندین منطقه دفع کردند.

این سخنگو گفت: واحدهای روسی به دفع تلاش‌های واحدهای حمله نیروهای مسلح اوکراینی در "لیسیچانسک"، باخموت و "الکساندر –کالینوسک" مبادرت ورزیدند. نیروی هوایی روسیه نیز حملات موشکی و بمباران علیه دشمن انجام داد.

این مقام مسئول وزارت دفاع روسیه اضافه کرد، تعدادی از تسلیحات و تجهیزات نیروهای اوکراینی در "آودیوکا" هدف قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha