• دوشنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402041911824
  • خبرنگار : 71592

داد هرتزوگ از عملکرد طبقه سیاسی رژیم صهیونیستی درآمد

داد هرتزوگ از عملکرد طبقه سیاسی رژیم صهیونیستی درآمد

رئیس رژیم صهیونیستی از طبقه سیاسی این رژیم خواست، درباره طرح اصلاح دستگاه قضایی گفت‌وگو و مذاکره را از سر بگیرند که در غیر این صورت تبعات آن این رژیم را به خطر خواهد انداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری i۲۴ رژیم صهیونیستی، اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم در سخنرانی خود در یک مراسم رسمی هشدار داد، عدم انجام گفت‌وگو منجر به شکستی با ابعاد تاریخی و شکاف‌های غیرقابل برگشت در جامعه صهیونیستی خواهد شد.

وی گفت: «خانواده‌ها از هم پاشیده شده‌اند. همسایه‌ها و دوستان به دشمن تبدیل می‌شوند.» هرتزوگ افزود: «توافقات در مواردی که به لحاظ قانونی معقول هستند، امکان پذیر است؛ اما هیچ کس قبول نمی‌کند که بلافاصله و بدون قید و شرط بنشیند و گفت‌وگو کند و این یک شکست در ابعاد تاریخی است.»

هرتزوگ از طرفین (اکثریت و اپوزیسیون رژیم صهیونیستی) خواست که غرور خود را کنار بگذارند، عواقب بلندمدت فقدان گفت‌وگو را در نظر بگیرند، باهم تلاش کنند و درباره اصلاح دستگاه قضایی به گفت‌وگو بنشینند.

رئیس رژیم صهیونیستی این اظهارات را در حالی مطرح کرد که بیش از یک ماه است که اکثریت و اپوزیسیون این رژیم مذاکرات را پیرامون طرح اصلاح دستگاه قضایی متوقف کرده‌اند و مذاکرات چندین ماهه طرفین هم که با وساطت هرتزوگ انجام شد، به راه حلی نرسید.

عقیده بر این است که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با این طرح به دنبال تضعیف دادگاه عالی رژیم است. از طرفی هم کابینه، دستگاه قضایی این رژیم را به دخالت بی‌اندازه در تصمیمات سیاسی متهم می‌کند.

از چند ماه پیش اعتراضات علیه این طرح اصلاح دستگاه قضایی در اراضی اشغالی شروع شده است. در پی انتقادات شدید در داخل و خارج از اراضی اشغالی نسبت به این طرح، کابینه در ماه مارس تصویب آن را به حالت تعلیق درآورد؛ اما نتانیاهو اخیرا مجددا پرونده این طرح را باز کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۲:۳۷

ان تنصرالله ینصرکم......این یدالله است که بنابرمشیت و ارادۀ الهی رژیم جعلی اسقاطیل پس از 70وچندسال اشغالگری و.....از درون به خواست خداوند در حال فروپاشی است و بنازم به تحلیل چندین سال قبل رهبر عزیزم امام خامنه ای که با قاطعیت فرمودند: "شما سران رژیم جعلی اسقاطیل هرگز25سال آینده را نخواهید دید"ما با اوضاع و احوال کنونی سالها و ماهها و هفته ها و روزها را شمارش معکوس می کنیم تا روزی را شاهد باشیم که این غدۀ سرطانی از پیکر اسلام و مسلمین جدا و منهدم شود.....