• یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402041811272
  • منبع : نمایندگی کردستان

۵۰ درصد واحدهای تولیدی کردستان خرد هستند

۵۰ درصد واحدهای تولیدی کردستان خرد هستند

ایسنا/کردستان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۵۰ درصد واحدهای تولیدی کردستان زیر ۱۰ نفر و خرد هستند.

بختیار خلیقی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تقویت و حمایت از صنایع کوچک، توسعه صنایع صادرات محور، پیگیری و حمایت از طرح های صنعتی پیشران در دست اجرا، جذب سرمایه گذار خارجی، تعریف طرح های صنعتی اشتغالزا و اولویت دار، فعال سازی واحدهای صنعتی راکد و غیر فعال را از محورهای توسعه بخش صنعت در کردستان بر شمرد.

وی افزود: با رایزنی های صورت گرفته با سرمایه گذاران شستا، ایمیدرو و ایدرو خوشبختانه بسترهای لازم برای توسعه و شکوفایی استان نیز فراهم شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: با برنامه ریزی ها و پیگیری های مکرر در راستای احیای واحدهای راکد نیز خوشبختانه ذوب آهن قروه با سرمایه گذاری ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان فاز اول آن تا شهریور امسال با تولید فرومنگنز احیا می شود.

خلیقی با اشاره به این مطلب که کردستان در زمینه تولید طلا رتبه اول و در ذخیره طلا رتبه دوم را دارد، یادآور شد: ۲۵ درصد لاستیک خودرو و ۷۰ درصد لامپ کم مصرف کشور در کردستان تولید می شود.

وی ادامه داد: همچنین ۶۸۰ واحد صنعتی کردستان از جمله ۴ واحد لبنی، ۱۹ واحد لوله و پلی اتیلن، ۱۱ واحد تولید روغن، سیمان کردستان، کاشی و سرامیک، قطعات بتنی و تراکتور، محصولات سلولزی، انواع سنگ تزئینی، فرش دستباف و لوازم خانگی پتانسیل صادرات را دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: کردستان اکنون در رتبه ۱۹ صنعت قرار دارد و انتظار می رود با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در آینده نزدیک شاهد ارتقای صنعت کردستان باشیم.

خلیقی یادآور شد: سال گذشته ۹۸۰۰ نفر تعهد اشتغال صمت در کردستان بود که این اداره کل بیشترین عملکرد در اشتغالزایی داشت و ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر محقق شد و امسال ۶ هزار و ۸۳ نفر هدفگذاری شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha