• شنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402041710648
  • خبرنگار : 50444

 اجرای ۴۱ پروژه برای گذر موفق از پیک بار تابستان ۱۴۰۲ در بجنورد

 اجرای ۴۱ پروژه برای گذر موفق از پیک بار تابستان ۱۴۰۲ در بجنورد

ایسنا/خراسان شمالی مدیر توزیع نیروی برق شهرستان بجنورد عبور موفق از پیک بار تابستان ۱۴۰۲ را یکی از مهم ترین اهداف این مدیریت بر شمرد و از اجرای ۴۱ پروژه برای  گذر موفق از پیک بار تابستان ۱۴۰۲ خبر داد.

ابوالفضل دیمه کار در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: برای گذر موفق از پیک بار، برنامه ها و پروژه های خود را از دی ماه سال گذشته آغاز کردیم که این پروژه ها در قالب پروژه های سرمایه ای و اعتبارات تملک تعریف شد.

وی در خصوص پروژه هایی که از طریق اعتبارات تملک تامین اعتبار شده است، توضیح داد: یکی از مهم ترین پروژه های گذر از پیک، احداث خروجی و شبکه دومداره از پست بابا امان تا علی آباد به طول ۴.۵ کیلومتر است که برای اجرای آن اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال هزینه شد که در حال حاضر در مرحله نصب تیر و سیم کشی است.

وی به وجود ۴۱ پروژه در بخش اعتبارات سرمایه ای اشاره کرد و افزود: برای این بخش ۴۱ پروژه با اعتبار بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال تعریف شده است.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان بجنورد به اهم این پروژه ها اشاره کرد و گفت: بخشی از این پروژه ها شامل احداث ۶ کیلومتر شبکه ۲۰ کیلو ولت، ۶.۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، نصب ۳۵ دستگاه پست هوایی جدید و تقویت ۱۷ دستگاه پست هوایی موجود است.

به گفته وی، ۸۰ درصد از این پروژه ها در مراحل پایانی است که مهم ترین آن ها احداث شبکه رینگ با حجم هزار و ۳۰۰ متر شبکه ۲۰ کیلوولت و اصلاح ۹۰۰ متر شبکه ۲۰ کیلوولت موجود در خیابان نیایش است.

احداث یک هزار و ۲۰۰ متر شبکه فشار متوسط و اصلاح ۴۴۵ متر شبکه فشار متوسط هوایی در حد فاصل کوی امام هادی(ع) تا باقرخان ۳ از دیگر پروژه های این بخش است که مدیر توزیع نیروی برق شهرستان بجنورد به آن اشاره کرد.

دیمه کار، تقویت سیم ۶۵۰ متر شبکه فشار متوسط هوایی دومداره از پل منطقه جوادیه تا چهارراه شهرداری و احداث شبکه ۲۰ کیلوولت دومداره هوایی و زمینی در پل جوادیه را از دیگر پروژه های این بخش نام برد.

وی از احداث ۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی و هزار متر شبکه فشار ضعیف زمینی به صورت موازی با خطوط موجود خبر داد و افزود: همچنین برای گذر موفق از پیک بار تابستان جاری، پست هوایی در خیابان های مختلف شهر از جمله خیابان شهید واقفی (زایشگاه)، شهرک امام خمینی (ره)، خیابان شهید پورآدینه، دهخدا، میرزا رضای کرمانی، شهید نامجو و.... نصب و علاوه بر این اقدامات یک دستگاه پست پدمانتد نیز بین میدان فردوسی و چهارراه ۱۵ خرداد نصب خواهد شد.

وی با بیان این که آن چه برای گذر موفق از پیک مهم است، رویت پذیری و کنترل پذیری در بخش لوازم اندازه گیری است، تاکید کرد: برای این منظور، علاوه بر اقدامات انجام شده در سال های گذشته، ۹۷۵ دستگاه کنتور هوشمند برای مشترکین پر مصرف نصب شد. ضمن این که در سال های گذشته بحث هوشمندسازی لوازم اندازه گیری در حوزه کشاورزی انجام و تاکنون همکاری و مدیریت مصرف بسیار مناسبی در این بخش انجام شده است.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان بجنورد یکی از اقدامات مدیریت برای عبور موفق از پیک بار تابستان را استفاده از مولدین خود تامین ادارات و سازمان ها نام برد و بیان کرد: برای این منظور ۴۲ دستگاه مولد خود تامین در سازمان ها و ادارات بجنورد با توان تولیدی به میزان ۷ هزار و ۵۰۰ کیلووات بکارگیری شده که از این میزان توان، تولید هزار و ۳۰۰ کیلووات انرژی به صورت مستقیم در کاهش پیک بار تاثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: در شهرستان بجنورد روزانه ۳ گروه اجرایی به طور مستقیم به منظور پایش و سرکشی از ادارات برای مدیریت مصرف ادارات، مراکز صنعتی و تجاری پر مصرف بکار گیری شده است و در بازدیدهای میدانی در صورت مشاهده مصرف بیش از حد الگو، اخطار و توصیه های  لازم  را ارائه می دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha