• شنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۲ / ۰۲:۱۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402041610006
  • خبرنگار : 30057

بررسی رخدادهای لرزه‌ای در هفته گذشته؛

ثبت زلزله ۴.۳ در سیستان و بلوچستان و زلزله ۳.۹ ریشتری در کنگ استان هرمزگان

ثبت زلزله ۴.۳ در سیستان و بلوچستان و زلزله ۳.۹ ریشتری در کنگ استان هرمزگان

در هفته گذشته شهر کرمان در استان کرمان با زلزله ۳ ریشتری و نصرت آباد استان سیستان و بلوچستان با زلزله ۴.۳ ریشتری لرزیدند و در موسیان استان ایلام ۳ زلزله بین ۴.۶ تا ۲.۸ ریشتر رخ داد.

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته فوج لرزه های نصرت آباد استان سیستان و بلوچستان ادامه داشت و این منطقه با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۳ لرزید.

همچنین موسیان استان ایلام با زلزله هایی به بزرگای ۴.۶ ریشتر در عمق ۶ کیلومتری زمین ، ۳.۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و ۲.۸ ریشتر لرزید و در کوخرد استان هرمزگان نیز در هفته گذشته با زلزله هایی به بزرگای ۳.۲،  ۳.۸ و ۲.۶ ریشتر لرزید.

شهر کرمان در استان کرمان نیز با زمین‌لرزه ای به بزرگای ۳ریشتر، قصرشیرین استان کرمانشاه با زلزله ای به بزرگای ۳.۲ ریشتر و زیارتعلی استان هرمزگان زلزله ای به بزرگای ۳.۵ ریشتر در هفته گذشته لرزیدند. جزئیات زلزله های هفته گذشته به این شرح است.

شنبه ۱۰ تیر

نصرت آباد استان سیستان و بلوچستان با زمین‌لره‌ای به بزرگای ۴.۳ ریشتر در عمق ۹ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۳۵ کیلومتری نصرت‌آباد، ۱۱۶ کیلومتری سفیدآبه و ۱۲۴ کیلومتری زاهدان این استان بوده است. وقوع دو زلزله ۲.۸ ریشتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

در فاریاب استان کرمان زلزله ۲.۵، در شنبه استان بوشهر زلزله ۲.۵، اهر استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۵ رخ داد.

یکشنبه ۱۱ تیر

در موسیان استان ایلام زلزله ۲.۸، در گهواره استان کرمانشاه زلزله ۲.۶، در قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

در کنگ استان هرمزگان زمین‌لرزه ای به بزرگای ۳.۹ ریشتر در عمق ۱۵ کیلومتری زمین به ثبت رسید و رومرکز این رخداد لرزه ای در ۲۰ کیلومتری کنگ، ۲۷ کیلومتری بندر لنگه و ۵۶ کیلومتری جزیره تنب بزرگ این استان گزارش شده است.

خوی استان آذربایجان غربی بعد از زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۳ کیلومتری زمین، با زمین‌لرزه دیگری با بزرگای ۳ ریشتر در عمق ۶ کیلومتری زمین لرزید و رومرکز این رخداد لرزه ای در ۱۷ کیلومتری خوی، ۳۲ کیلومتری زرآباد و ۳۴ کیلومتری قطور این استان گزارش شد.

دوشنبه ۱۲ تیر

موسیان استان ایلام زلزله ای به بزرگای ۴.۶ ریشتر در عمق ۶ کیلومتری زمین را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه ای در یک کیلومتری موسیان، ۲۱ کیلومتری دهلران و ۳۷ کیلومتری مورموری این استان گزارش شد. وقوع زلزله ۳.۴ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

در فاروج استان خراسان شمالی زمین‌لرزه ای به بزرگای ۳.۵ ریشتر در عمق ۶ کیلومتری زمین رخ داد و کانون آن در ۲۸ کیلومتری فاروج، ۳۱ کیلومتری قوچان و ۳۲ کیلومتری چکنه این استان بوده است.

در سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶، در دره شهر استان ایلام زلزله ۲.۷، در خوی استان آذربایجان غربی زلزله های ۲.۶ و ۲.۷ رخ داد.

سه شنبه ۱۳ تیر

در کوخرد استان هرمزگان زلزله ای به بزرگای ۳.۸ ریشتر در عمق ۱۹ کیلومتری زمین به ثبت رسید و کانون آن در ۴ کیلومتری کوخرد، ۲۰ کیلومتری جناح و ۲۰ کیلومتری بستک این استان گزارش شد. وقوع زلزله ۳.۴ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۸، در ارکواز استان ایلام زلزله ۲.۷، در داراب استان فارس زلزله ۲.۷، در دوگنبدان استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

حاجی آباد استان هرمزگان با زمین‌لرزه ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۶ کیلومتری حاجی آباد استان هرمزگان، ۵۵ کیلومتری دوبرجی استان فارس و ۶۱ کیلومتری ارزوئیه استان کرمان بوده است.

چهارشنبه ۱۴ تیر

در دو گنبدان استان کهگیلویه و بویر احمد سه زلزله بین ۲.۸ و ۲.۶، کوخرد استان هرمزگان زلزله ۲.۶، بندر دیلم استان بوشهر زلزله ۲.۸، گزیک استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۶ رخ داده است.

در شویشه استان کردستان زلزله ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۸ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۹ کیلومتری شویشه و ۲۰ کیلومتری سرو آباد استان کردستان و ۳۴ کیلومتری نودشه استان کرمانشاه گزارش شد.

درگهان استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ ریشتر در عمق ۷ کیلومتری زمین را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۳۰ کیلومتری درگهان، ۳۲ کیلومتری بندرعباس و ۴۰ کیلومتری لافت این استان به ثبت رسید.

در سردشت استان خوزستان زلزله ای به بزرگای ۳.۴ رخ داد.عمق این زلزله در ۱۹ کیلومتری و کانون آن در ۳۵ کیلومتری سردشت استان خوزستان، ۳۶ کیلومتری بندر دیلم استان بوشهر و ۳۶ کیلومتری دوگنبدان استان کهگیلویه وبویراحمد بوده است.

پنج شنبه ۱۵ تیر

صالح آباد استان خراسان رضوی با زمین‌لرزه ای به بزرگای ۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۸ کیلومتری صالح آباد، ۷۰ کیلومتری سمیع آباد و ۷۲ کیلومتری مزدآوند این استان گزارش شد.

درکوخرد استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۶ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این زلزله در ۷ کیلومتری کوخرد، ۱۸ کیلومتری جناح و ۲۱ کیلومتری بستک این استان گزارش شد. وقوع زلزله ۲.۷ ریشتری از دیگر رخدادهای لرزه ای این منطقه است.

در کیاسر استان مازندران نیز زلزله ۲.۵ ریشتری رخ داد.

شهر کرمان در استان کرمان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین را تجربه کرد و کانون آن در ۲۹ کیلومتری کرمان، ۳۳ کیلومتری زنگی آباد و ۳۴ کیلومتری چترود این استان گزارش شد.

زیارتعلی استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۰ کیلومتری زیارتعلی و ۳۲ کیلومتری دهبارز استان هرمزگان و ۲۳ کیلومتری نودژ استان کرمان بوده است.

جمعه ۱۶ تیر

در قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ رشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و کانون این زمین‌لرزه در ۱۲ کیلومتری قصر شیرین و ۱۵ کیلومتری سرپل ذهاب استان کرمانشاه و ۳۳ کیلومتری خانقین عراق گزارش شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha