• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402041409243
  • خبرنگار : 71290

سفیر ایران در چین:

با پیوستن ایران به سازمان شانگهای، زمینه‌ همکاری اعضا افزایش می‌یابد

با پیوستن ایران به سازمان شانگهای، زمینه‌ همکاری اعضا افزایش می‌یابد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین خاطرنشان کرد: اطمینان دارم با پیوستن ایران به جمع کشورهای عضو سازمان شانگهای زمینه همکاری بین اعضا افزایش می‌یابد و ایران تلاش می‌کند توانمندی سازمان در حوزه‌های مختلف را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از رادیو بین‌المللی چین (CRI)، محسن بختیار در مراسم برافراشته شدن پرچم ایران به عنوان عضو جدید سازمان همکاری شانگهای در محل دبیرخانه این سازمان در پکن در جمع خبرنگاران گفت: براساس دستور کار بیست و سومین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای، ایران به صورت رسمی به عضویت آن پیوست و پرچم ایران در کنار پرچم سایر کشورها به اهتزاز درآمد.

وی تصریح کرد: اطمینان دارم با پیوستن جمهوری اسلامی ایران به جمع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای زمینه همکاری‌های بیشتر در بین کشورهای عضو این سازمان افزایش می‌یابد و ایران تلاش می‌کند توانمندی سازمان را در حوزه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی افزایش دهد.

این دیپلمات کشورمان خاطرنشان کرد: عملا ایران با توجه به اینکه در مسیر ترانزیت کشورهای عضو سازمان شانگهای قرار دارد، این فرصت را فراهم می‌کند تا کالاهای کشورهای عضو امکان انتقال و مبادله آنها از سمت شرق به غرب فراهم شود.

بختیار تصریح کرد: ایران دارای منابع غنی نفت و گاز است و با استفاده از این ظرفیت امکان تامین منابع مورد نیاز انرژی کشورهای عضو بیش از گذشته فراهم خواهد شد و زمینه‌های همکاری در حوزه انرژی نیز بیش از گذشته خواهد بود.

سفیر ایران در چین همچنین بیان کرد: ایران کشوری است که تجربیات خوبی در مبارزه با تروریسم دارد و می‌تواند این تجربیات را در اختیار سازمان همکاری‌های شانگهای قرار دهد و با استفاده از تجربیات زمینه مقابله با تروریسم در کشورهای عضو بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha