• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402041408916
  • خبرنگار : 50046

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

افزایش ۱۴.۷ درصدی جابه‌جایی مسافران در خراسان شمالی

افزایش ۱۴.۷ درصدی جابه‌جایی مسافران در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از افزایش ۱۴.۷ درصدی جابه‌جایی مسافران طی ۳ ماه نخست امسال خبر داد.

محمد مشتری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طی ۳ ماه نخست سال جاری، ۴۳۹ هزار و ۱۱۷ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شده اند.

وی افزود: این تعداد مسافر توسط ۵۹ هزار و ۴۹۰ سفر از مبادی شهرستان ها به سایر نقاط استان و کشور جابه‌جا شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱.۲ درصد کاهش یافته است.

مشتری علت کاهش این آمار را سفر به وسیله ناوگان با ظرفیت بالا دانست و افزود: طی سه ماه نخست سال جاری، ۷۴ درصد از سفرها با ناوگان حمل و نقل عمومی در قالب جا به جایی ۲۸۵ هزار و ۸۵۸ مسافر، درون استانی و مابقی برون استانی بوده است.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی ۳۱.۴ درصد از سفرها با اتوبوس و بقیه با مینی بوس و سواری کرایه عمومی انجام شده است، تصریح کرد: ۳۸ شرکت، ۸۴۹ ناوگان حمل و نقل عمومی شامل ۱۵۳ دستگاه اتوبوس، ۲۵۹ دستگاه مینی بوس و ۴۳۷ دستگاه سواری کرایه عمومی و هزار و ۳۸۲ راننده در بخش جا به جایی مسافر خدمات رسانی می کنند.

به گفته مشتری، مسافران می توانند شکایات و انتقادات خود از عملکرد شرکت های مسافری و رانندگان را به سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوط به تخلفات در اسرع وقت رسیدگی شود.

۱۶ مجتمع خدماتی رفاهی در خراسان شمالی به مسافران خدمات رسانی می کنند

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: علاوه بر آن طی تابستان امسال ۱۶مجتمع خدماتی رفاهی استان طی امسال به مسافران خدمات رسانی می کنند.

وی گفت: برای ارائه خدمات بهتر به مسافران تابستانی و ارتقای وضعیت مجتمع های خدماتی رفاهی، نظارت بر این اماکن تشدید یافته است.

مشتری افزود: نمازخانه ها، جایگاه های سوخت، سرویس های بهداشتی و تمامی عناصر مجتمع های خدماتی رفاهی استان توسط اعضای کمیته ویژه نظارت شامل اداره های کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علوم پزشکی، استانداری و شرکت پخش فرآورده های نفتی مورد بازدید قرار گرفته است.     

وی با تاکید بر بازدید دوره ای و مستمر از مجتمع های خدماتی رفاهی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده نواقص، موارد به شکل تفکیک شده به بهره بردار اعلام می شود که باید در مهلت تعیین شده نسبت به رفع نواقص اقدام کند.

این مسئول ادامه داد: مسافران و کاربران جاده ای در صورت مشاهده هرگونه تخلف و کوتاهی در امر خدمات رسانی مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی مراتب را از طریق تماس با سامانه گویای ۱۴۱ گزارش دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha