• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402041308318
  • خبرنگار : 50136

استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد

آمادگی آذربایجان غربی برای میزبانی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی

آمادگی آذربایجان غربی برای میزبانی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان‌غربی به وحدت و همدلی اقوام و مذاهب مختلف منطقه در میزبانی از زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: امسال آماده میزبانی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین از کشورهای منطقه و استان‌های شمالی از طریق مرز تمرچین هستیم.

محمدصادق معتمدیان عصر سه شنبه ۱۳ تیرماه در نشست مشترک معاون اول رئیس‌جمهور با فعالان اقتصادی و نخبگان آذربایجان‌غربی، با اشاره به ریل گذاری های انجام شده در استان، افزود: با شروع به کار دولت سیزدهم، اقدامات ارزشمندی در راستای توسعه آذربایجان‌غربی انجام شده و امروز شاهد تحقق بسیاری از برنامه‌های دولت مردمی بخصوص در حوزه اقتصادی استان هستیم.

استاندار افزود: مسیر توسعه آذربایجان‌غربی با همکاری، تعامل و هم افزایی در بین ارکان و نهادهای مختلف و بخصوص مردم عزیز استان با محوریت نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی هموار شده است. 

وی همچنین به وضعیت نامناسب نرخ تورم و بیکاری آذربایجان‌غربی در سنوات گذشته اشاره کرد و یادآور شد: با کاهش ۱۲ درصدی نرخ بیکاری استان در سال گذشته، آذربایجان‌غربی بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در سطح کشور شاهد بود.

استاندار آذربایجان‌غربی به کاهش ۶.۲ درصدی نرخ بیکاری استان در آخرین فصل سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: بهبود وضعیت بیکاری و برخی از شاخص‌ها در آذربایجان‌غربی، نتیجه حمایت دولت سیزدهم و تلاش تمامی مسئولان، مدیران و دستگاه‌های مختلف با همراهی مردم عزیز استان بوده است.

معتمدیان همچنین به بهبود وضعیت فضای کسب و کار و ریسک پذیری امنیتی در حوزه سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم شاهد ۴۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف استان بوده و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، آماده بهره برداری از دو زنجیره اصلی تولید کربنات سدیم و تولید شیشه و جام و بلور می شویم.

وی در ادامه با اشاره به سیاست دولت سیزدهم درخصوص توسعه دیپلماسی منطقه‌ای، افزود: شاهد افزایش صادرات از همه مرزهای آذربایجان‌غربی بوده و فقط از مرز تمرچین بیش از یک میلیارد دلار صادرات داشتیم که بیشتر از صادرات کشور به اتحادیه اروپا در سال گذشته بود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم  تفاهم نامه بهره‌برداری از بزرگترین معدن تیتانیوم غرب آسیا به امضای استاندار آذربایجان‌غربی، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان،  مدیر عامل گروه اقتصادی مفید و مدیر عامل شرکت توسعه صنعت و معدن تدبیر رسید.

همچنین در این مراسم تفاهم نامه ساخت ۲۵۰۰ کلاس درس جدید توسط استاندار آذربایجان غربی و رییس سازمان نوسازی مدارس امضا شد.

در این آیین گازرسانی به ۵۰ روستا و ۲۸ واحد صنعتی استان و همچنین بهره برداری از ۸۰ کلاس درس در مناطق محروم استان نیز آغاز شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha