• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402041308210
  • منبع : نمایندگی ایلام

فرمانده انتظامی استان ایلام:

بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره ایلام به مصالحه ختم می‌شوند

بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره ایلام به مصالحه ختم می‌شوند

ایسنا/ایلام فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: بیش از ۷۰ درصد پرونده های ارجاع شده به مراکز مشاوره و مددکاری با همت مشاوران منجر به مصالحه شده است.

سردار «جمال سلمانی» در کارگاه آموزشی مشاوره که با حضور رؤسای کلانتری و مشاوران مددکاران کلانتری سطح استان برگزار شد، اظهار کرد: پلیس با راه‌اندازی واحدهای مشاوره در کلانتری‌ها و ارائه خدمات مشاوره‌ای به عموم مردم، بستر و زمینه پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی را مهیا کرده است، تصریح کرد: امید است مشاوران و مددکاران در پرتو رفتار و گفتار با پیروی از سیره و منش ائمه معصومان در دستگیری از نیازمندان و یاری محرومان به توفیق روزافزون دست یابند.
 فرمانده انتظامی استان ایلام با تأکید بر دقت در ارائه خدمات مشاوره‌ای و حفظ اسرار مردم، تصریح کرد: اعتمادی که مراکز مشاوره پلیس در سال‌های گذشته به دست آورده و رضایتمندی مردم از این خدمات سرمایه بزرگی برای مجموعه انتظامی به شمار می‌آید که بایستی تلاش کنیم تا خدشه‌ای به آن وارد نشود.

 سلمانی به نقش حساس مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها در سطح جامعه اشاره کرد و ادامه داد: پلیس با تقویت واحدهای اجتماعی خود می‌تواند علاوه بر کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هم خشم را در جامعه کنترل کند و هم با ایفای نقش میانجیگری موجب کاهش ورود پرونده‌های قضائی به دادگستری‌ها شود.

 وی با بیان اینکه خیلی از دعاوی و پرونده‌های ورودی به کلانتری‌ها به‌خاطر خشم آنی و گذرا هستند، ادامه داد: با یک مشاوره کوتاه و دعوت طرفین به آرامش می‌توان روند پرونده را تغییر داد، بدون اینکه پرونده‌ای به دستگاه قضائی ارسال شود.

 فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به این که مراکز مشاوره و مددکاری نقش مهمی در ایجاد سازش در پرونده‌های موجود در کلانتری‌ها دارند، گفت: هدف این است که پرونده‌های کمی به دستگاه قضا ارسال شود و موضوع در کلانتری‌ها به سازش ختم شود.

 این مقام ارشد انتظامی استان دیانت، اعتقاد، احترام بزرگ‌ترها و جایگاه ریش‌سفیدان و معتمدان را به‌عنوان ویژگی بارز مردم استان ایلام دانست ادامه داد: ارتقا و تقویت نگرش اجتماعی و تعامل با معتمدان و ریش‌سفیدان طوایف، راهکاری مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از کانال اطلاع‌رسانی پلیس، سلمانی گفت: مردمداری و تکریم ارباب‌رجوع یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است باید کارکنان انتظامی استان به آن توجه ویژه داشته باشد و مسئولان انتظامی استان همواره باید خدمت بی‌منت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha