• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 1402041308146

پرونده صنعت هواداری؛

من بیرانوندم؛ مرا تماشا کنید تا پول در بیاورم!

من بیرانوندم؛ مرا تماشا کنید تا پول در بیاورم!

بیرانوند این روزها حاشیه تولید می‌کند و دیده می‌شود. یک روز با حرکت سر بریدنش رو به هواداران استقلال روز دیگر با رقص توی رختکن و چند روزی با خبر جدایی اش از پرسپولیس و حالا با احتمال انتقالش به استقلال. حاشیه‌هایی که قرار است چشم‌ها را به خود جلب کند تا بیرو بیشتر پول به جیب بزند!

ایسنا پلاس: چند روز است علیرضا بیرانوند در صدر اخبار کشور است؛ گلر پرسپولیس که با ساپینتو (سرمربی فصل گذشته استقلال) کل‌کل‌های داغی داشت و در رسانه‌ها برای هم خط و نشان می‌کشیدند اما حالا گزینه چاق آبی‌هاست که می‌خواهند با یک ولخرجی سنگین یکی از پررنگ‌ترین نمادهای پرسپولیسی که در ٧ فصل گذشته ٦ بار قهرمان شده را بگیرند و با این کار هم دروازه خود را محکم‌تر کنند و هم ضربه روانی سختی به پرسپولیسی‌ها و هوادارانشان بزنند؛ ضربه‌ای که برای قدیمی‌های پرسپولیس یادآور انتقال مهدی هاشمی‌نسب از متعصبان پرسپولیسی بود که راه دروازه استقلالی‌ها را خوب بلد بود اما ناباورانه در یک فصل پیراهن آبی‌ها را پوشید. اما اتفاقی که این روزها دارد بیرانوند حول خودش رقم می زند فقط در نقل و انتقال شبیه به اتفاق هاشمی نسب است.


علیرضا بیرانوند این روزها لنز همه دوربین‌ها و چشم‌های هواداران فوتبال را به سمت خود کشانده‌است و هر روز درام تازه‌ای تولید می‌کند تا توجهات را به سمت خود نگهدارد. بازی رسانه‌ای که یک روز استرس فسخ یکطرفه قرارداد در آن مطرح می‌شود، روز دیگر خبر آبی‌پوش شدنش به گوش می‌رسد و عدد سنگین ۱۰۰ میلیاردتومان در رسانه مطرح می‌شود و روز بعدتر می‌گوید که دلش با پرسپولیس است و اگر پرسپولیس هم او را می‌خواهد برای نگهداشتنش حداقل نصف مبلغ پیشنهادی دست توی جیبش کند. 

اگر شما این اتفاق را فقط ورزشی می‌بینید، دارید ساده‌انگاری می‌کنید. بیرو این روزها دارد هواداران خودش و هواداران دو تیم را به جان هم می‌اندازد تا در فضای شبکه‌های اجتماعی درباره‌اش حرف بزنند و از قدرت آن‌ها برای وایرال شدن خودش در سطح رسانه استفاده می‌کند تا از طریق آنچه که این روزها اسمش را صنعت هواداری گذاشته‌ایم و همان اقتصاد توجهی که داریم درباره‌اش حرف می‌زنیم، سرخط اول خبرها باقی بماند و بتواند با قدرت رسانه‌ای که برای خودش دست و پا کرده در این میدان بتازد. 

اخبار حاشیه‌ای زیادی نیز در کنار این خبر در حال تولید است، شایعه سکته دو نفر از هواداران پرسپولیس که نگران آبی‌پوش شدن بیرو هستند دست به دست می‌چرخد. اقوام بیرو این روزها دارند فالور می‌گیرند تا بگویند آخرین بار که کنار مرد شماره یک پرسپولیس نشسته بودند اوضاع دلش از چه قرار بوده‌است.  

پسری که تا چندوقت پیش رقص او در رختکن پرسپولیس هنگام جشن قهرمانی یکی از پربیننده‌ترین ویدئوهای شبکه‌های اجتماعی بود و هواداران پرسپولیس با انتشار آن کلی به آن فخر می‌فروختند، حالا دارد به رقیب سنتی فکر می‌کند و برای تیمی که در آن حاضر بود خط و نشان مالی می‌کشد.

بیرو چه در پرسپولیس بماند و چه به استقلال برود دیگر بیرو گذشته نیست. بیرویی که شاید دیگر محبوب هم‌تیمی‌هایش هم نباشد؛ چون فشار سنگینی را به کلیت باشگاه پرسپولیس و هواداران منتقل کرده‌است که همش به خاطر پول بوده‌است. 

بیروِ استقلالی نیز چندان محبوب نخواهد بود چون استقلال با وجود حجم فشارهای مالی بسیار زیاد چنین ولخرجی برای یک نفر کرده‌است که هیچ نماد و عرقی به این تیم ندارد و صرفا برای آنکه جیبش پر شود، آبی‌پوش شده‌است. اما او توانست چند روزی خودش را به صدر اخبار کشور برساند و آدرنالین هواداران آبی و قرمز را از تعلیق این اتفاق به خود مشغول کند؛ رنگ لباس فصل جدیدش را به یک معمای جذاب در رسانه تبدیل کند و ارتش هواداران را به خود مشغول کند.

حالا سرنوشت هرچه که باشد بیرو با جلب این توجهات چندمیلیارد بیشتر قرار است پول تو جیبش بگذارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۳ ۱۴:۵۱

هزاران جوان با تحصیلات عالی دانشگاهی در حسرت یافتن کاری با حداقل درآمد و صرف میلیون ها تومان پول از بیت المال برای فوتبال . هواداران باید هوشیارتر باشند و فراتر از رنگها بیندیشند . احساسات خکد را خرج چه ارزش هایی در جامعه می کنند ؟

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۳ ۲۳:۰۳

من به شخصه راضی نیستم بودج دولتی را روش اسم خصوصی، اسپانسر و... بگذارند بعدش خرج اینها کنند. دیشب یک جوری میگفت 18 میلیارد که انگار یک میلیون هشتصد هزار تومنه. متاسفانه کارگرها دارند چندرغاز حقوق میگیرند. معلم مملکت 10 میلیون حقوق هم شاید بهش ندن. دانشگاه های دولتی پولی شده. اما دولتی داره به بدترین شکل توی فوتبال حیف و میل میشه. این کامنت حاوی هیچ توهینی نیست و هیچ قانونی را نقض نمیکنه. فقط خواسته 80 میلیون نفره.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۴ ۰۷:۱۲

آبروی هر چی لر باغیرته برده . باید به نحو مقتضی و حساب شده شاخش را بشکنند تا دو روز دیگه مثل خیلی از سلبریتی های وطن فروش ، واسه کشور و مردم شاخ نشه...

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۳ ۱۷:۰۲

(حالا سرنوشت هرچه که باشد بیرو با جلب این توجهات چندمیلیارد بیشتر قرار است پول تو جیبش بگذارد.) دقیقاً همین است ولا غیر

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۳ ۲۰:۱۳

سلام بنظر من نباید به این بازبکنان اینقدر پول داد ادمی هستن که نون شب ندارن اما بیرانوند اروپارفته خانمش که عکسش دراینستا همع می بیند ماشینش می بینند مگر پول حرام هست که به این بازیکنان میدین

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۳ ۲۱:۱۵

درآمد کاملا حرام که عاقبت خیری هم نداره

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۳ ۲۲:۴۰

پول مردم بدبخت

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۳ ۲۲:۵۸

چکار دارین کار خودش شغلش زحمتشو کشیده ....مگه جلو پیشرفت بقیه رو گرفته ...هر کی دوست داره بره مثل اون که از هیچ هیچ فقط با توانایی خودش پیشرفت کرده پیشرفت کنه موفق باشه .... به همه گیر میدین

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۵ ۰۰:۵۴

تنها مشکل اینجاست که از پول دولتی که باید صرف مردم بیچاره بشه دارن بهش میدن

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۴ ۰۷:۳۶

باسلام تحلیل درستی انجام دادین من بیش ازپنجاه سال است طرفدارفوتبال وپرسپولیس هستم وهمواره برای طرفداران تاج سابق واسقلال فعلی اجترام قائل بوده وهستم.بیرانوند چه درفرآیند رفتن به خارج ازکشور وتهدید شدن پایان فوتبالش با نیمکت نشینی وچه درجریان کری خوانی های خارج ازعرف کری خوانی متداول وچه فسخ اخیرش ثابت کرد ازحداقل شعورومسئولیت پذیری اجتماعی برخوردارنیست ایشان بعدازرفتن خارج باامدن دوباره به پرسپولیس وپشت سرخط دفاعی موفق تیم توانست دوباره به فوتبال برگردد وحالا تحت تاثیر پول هوائی شده استقلالیهای عزیز باامدن بیرانوند تیمتان وارد حاشیه خواهد شد وفرداروزی ایشان باپول بیشتری به سپاهان یاجای دیگری خواهد رفت ضمن اینکه توصیه جدی دارم حتی پرسپولیس هم قید این آدم مسئولیت ناپذیر رابزند حتی بقیمت جام نیاوردن ماطرفدارها باین راضی ترهستیم تاایجادتبعیض بین بازکنان بزرگ تیم

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۵ ۰۰:۵۵

به عنوان یک پرسپولیسی قدیمی میگم باید بیرانوند را از پرسپولیس بیرون کنند

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۴ ۰۸:۵۴

درهرصورت این چیزی از تابلو بودن ابنکه سردبیر ورزشی ایسنا پرسپولیسی است کم نمیکند اگر برعکس این قضیه بود مطمئن باشید خبر این شکلی نبود.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۴ ۰۹:۰۲

این خروجی صنعت فوتبال و هواداری و سلبرتی پرور است. هرکس داخل این صنعت بمونه نهایتش همین رفتارهاست. کسی هم که با اخلاق این صنعت ناسازگار باشه باید از این فضا خارج بشه. مثل محمد انصاری همبازی بیرانوند که از این فضا خارج شد و رفت.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۴ ۱۲:۲۶

سلام وقت بخیر مقصر خود ام هستیم که به این جور ادما بها میدیم مسایل و مشکلات بسیار مهمی درگیر همه مردم هست اونوقت دغدغه ما شده امثال این اقا ول کنید ورزش فوتبال رو پولشو اینا میگیرن حرص و جوشش برای ما هست

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۴ ۱۴:۰۹

پرسپولیس و استقلال هردو از پول بیت المال تغذیه میشوند بابت چی باید از پول مردم بیچاره روزی پنجاه میلیون تومان به این یک نفر داده شود . بقیه بازیکنها هم همینطور .

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۴ ۱۹:۴۱

باید هدفمند بود به چشم صنعت نگاه کرد برای کشور پول بیاره اینا رو کمی رو اومدن بدن تیم عربی هم کشور پول دربیاره هم خودشون نون دربیارن