• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402041307924
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرکل مدیریت بحران استان تشریح کرد:

تمهیدات مدیریت بحران ایلام همزمان با آغاز موج گرما

تمهیدات مدیریت بحران ایلام همزمان با آغاز موج گرما

ایسنا/ایلام مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام گفت: در صورتی که دمای هوا در شهرستانی به بیش از ۵۰ درجه برسد شورای مدیریت بحران تشکیل و در خصوص تعطیل شدن ادارات آن شهرستان تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

«مجید بیگلریان» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی اعلام هواشناسی استان مبنی بر افزایش قابل توجه دمای استان به ویژه مناطق گرمسیری ، در صورتی که دمای هوا در شهرستانی به بیش از ۵۰ درجه برسد شورای مدیریت بحران تشکیل و در خصوص تعطیل شدن ادارات آن شهرستان تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه گزارش‌های هواشناسی ملاک تصمیم‌گیری خواهد بود، تصریح کرد: بر اساس تصمیم شورای مدیریت بحران  هواشناسی باید  گزارش پیش‌بینی بیشینه دمای مناطق مختلف استان را به صورت روزانه و هفتگی به ستاد مدیریت بحران استان ارسال کند.

بیگلریان تصریح کرد: در صورت تعطیلی شهرستان‌ها به دلیل گرمای بیش از ۵۰ درجه ،  مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، بخشهای دارای نوبت کاری و تولیدی و عملیاتی، خدمات شهری شهرداری‌ها، اورژانس ۱۱۵، آتش نشانی و بیمارستان‌ها از تعطیلی مستثنی خواهند بود.

وی افزود: ادارات پرمصرف در ایام پیک مصرف بازدید می‌شوند و در صورت عدم رعایت میزان الگوی مصرف، برق این ادارات توسط شرکت توزیع برق قطع می‌شود و همچنین اداراتی که دارای مواد برق اضطراری هستند باید این مولدها را به مدار مصرف بیاورند و در غیر این صورت انشعاب برق آنها قطع خواهد شد.

مدیرکل بحران استانداری ایلام ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب نیز موظف شد شده  مولد و دیزل‌های برق ایستگاه‌های پمپاژ آب را وارد مدار کند.

بیگلریان تصریح کرد: صدا و سیمای مرکز ایلام نیز باید در راستای اجرای نامه شماره ۱۹۲۹۳ /۶۱۲۱۱ مورخ ۱۴۰۲/۲/۱۰ و برابر بند ۶ مصوبه شماره ۲۶۷۴۳/ت۵۹۷۹۰ مورخ ۱۴۰۱/۲/۲۴ هیات دولت با همکاری شرکت توزیع برق (وزارت نیروی) به صورت مستمر نسبت به اطلاع رسانی، آگاه سازی عمومی و آموزش روش‌های کاهش مصرف برق بویژه در ساعات پربیننده اقدام کند.

وی ادامه داد: شرکت توزیع برق استان موظف است برق مشترکان خانگی پر مصرف را با تایید وزارت نیرو از طریق شمارشگرهای هوشمند و در صورت عدم رعایت اخطارها با اطلاع قبلی نسبت به قطع بر آنها اقدام کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha