• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402041307686
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اعلام کرد

توزیع ۶۱ هزار تن کود کشاورزی در مازندران

توزیع ۶۱ هزار تن کود کشاورزی در مازندران

ایسنا/مازندران مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران گفت: سه ماهه نخست امسال ۶۱ هزار تن انواع کودهای کشاورزی پر مصرف در استان مازندران تامین و توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی مازندران؛ رضا افراسیابی اظهار کرد: کودهای تامین شده شامل انواع کودهای کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه برای بخش کشاورزی مازندران بود که از این میزان ۴۷ هزار تن از طریق ۲۷۰ کارگزار فعال تعاونی و خصوصی تحت پوشش به کشاورزان متقاضی در ۲۲ شهرستان مازندران توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی نیازهای کودی کشت برنج در استان مازندران تامین شد، گفت: توزیع کودهای کشاورزی دولتی فقط از طریق سامانه صدور حواله الکترونیک و با توجه به سهمیه های تعیین شده برای کشاورزان بر اساس پهنه بندی روستاهای تحت پوشش مراکز جهاد کشاورزی دهستانها انجام می شود.

۱۲۵۰۰ تن گندم از کشاورزان نکایی خریداری شد

همچنین مدیر جهاد کشاورزی نکا با اعلام اینکه تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شد، تصریح کرد: شهرستان نکا دارای ۱۴ هزار و ۶۵۰ هکتار مزرعه گندم است.

سعید صمدی زرینی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم برای هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان تعیین شد، افزود: ۶ مرکز خرید تضمینی گندم در این شهرستان فعال است.

وی به ثبت گندمکاران در سامانه پهنه بندی اشاره و یادآور شد: ثبت اطلاعات کشاورزان شامل محل تولید، سطح زیرکشت، برآورد تولید و اطلاعات هویتی کشاورزان در سامانه جامع پهنه بندی در زمان تحویل محصول ضروری است و تمامی کشاورزان  قبل از شروع خرید باید نسبت به  صحت ثبت نام در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی اقدام کنند تا در زمان مراجعه به مراکز خرید بتوانند محصول خود را به مراکز تحویل دهند.

ضرورت معاینه فنی کمباین برداشت برنج

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد نیز با اشاره به اینکه مشکلات فنی کمباین ها در زمان برداشت در مزرعه قابل رفع نبوده و لازم است در زمان بازسازی کمباین ها، عملیات معاینه فنی صورت گیرد، گفت: انجام معاینه فنی و اطمیـنان از سلامت قطعات ادوات کشاورزی و کمباین های برداشت محصولات، نقش قابل ملاحظه ای در تسریع برداشت محصول، جلوگیری از کاهش کیفیت و شکستگی دانه ها در مراحل برداشت داشته و از دلایل مهم افزایش ضریب تبدیل شلتوک است.

محمدهادی زاده افزود: سلامت کمباین برداشت برنج موجب کاهش دانه های شکسته، افزایش عملکرد محصول اصلی و سود اقتصادی بیشتر به کشاورزان شده و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی خاطرنشان کرد: ریزش قبل از برداشت، دانه های کوبیده نشده یا جدا نشده از خوشه در خرمنکوب، دانه های شکسته و پوست کنده در خرمنکوب، ریزش دانه های سالم همراه باد و ریزش دانه از بدنه کمباین در معاینه فنی مورد بررسی، کنترل و بازبینی قرار می گیرد.

این مسئول اضافه کرد: درصد قابل توجهی از مشکلات فنی کمباین ها در زمان برداشت در مزرعه قابل رفع نبوده و لازم است در زمان بازسازی کمباین ها، عملیات معاینه فنی صورت گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه در جریان اجرای این طرح، کمباین ها بازدید و اشکالات فنی هر کمباین به صاحب آن متذکر و نسبت به رفع عیب اقدام و سپس کارت معاینه فنی صادر می شود، تصریح کرد: دریافت سوخت در ازای ارائه کارت معاینه فنی خواهد بود و اتحادیه کمباین داران موظف است پس از انجام معاینه فنی برچسب الصاق و کارت معاینه فنی برای همان کمباین صادر کند و سوخت کمباین بر اساس سهمیه هر روستا در اختیار کمباین داران قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha