• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۰۵:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402041307621
  • خبرنگار : 50356

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG خراسان رضوی:

حق‌العمل جایگاه‌های CNG باید به خودشان پرداخت شود

حق‌العمل جایگاه‌های CNG باید به خودشان پرداخت شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG خراسان رضوی گفت: نباید حق‌العمل جایگاه‌های CNG بر روی قبوض گاز آورده شود بلکه ما می‌خواهیم حق‌العمل به خودمان پرداخت شده تا صرف هزینه‌های جایگاه شود.

محمدرضا رضوی‌راد در گفت‌و گو با ایسنا درباره فعالیت جایگاه‌های CNG در خراسان رضوی اظهار کرد: با وجود اینکه چهار ماه از ابتدای سال گذشته اما حق‌العمل جایگاه‌ها تصویب نشده است.

وی با اشاره به اینکه حق‌العمل جایگاه‌ها به خودشان پرداخت نمی‌شود، افزود: حق‌العمل روی قبوض گاز آمده و جایگاه برای گاز بستانکار می‌شود. هنوز جایگاه‌های استان برای قبوض سال ۱۴۰۱ بستانکار هستند. نباید حق‌العمل جایگاه های CNG بر روی قبوض آورده شود بلکه ما می‌خواهیم حق‌العمل به خودمان پرداخت شده تا صرف هزینه‌های جایگاه شود، اکنون با این شرایط پولی دست ما را نمی‌گیرد.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG خراسان رضوی بیان کرد: شرایط جایگاه‌های CNG استان از نظر مالی بحرانی است و تنها ۵۰ درصد جایگاه‌ها در استان فعال است. با توجه به اینکه نرخ بنزین پایین است مردم تمایلی به استفاده از سوخت CNG ندارند. 

رضوی‌راد با اشاره به افزایش حقوق پرسنل و نرخ برق جایگاه‌ها بیان کرد: در حال حاضر چندین بار برق جایگاه‌های CNG در استان به دلیل قطع برق در منطقه قطع شده که خساراتی نیز به همراه داشته است. هنوز خسارت‌های ناشی از قطع برق و گاز سال گذشته پرداخت نشده است.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG خراسان رضوی با اشاره به اینکه در کشور روزی ۲۵ میلیون متر مکعب CNG مصرف می‌شود که افزایش آن موجب صرفه جویی در مصرف بنزین خواهد بود گفت: به دلیل سیاست‌های دولت‌های گذشته و اجرای سیاست‌های تشویقی برای بنزین، تمایل به مصرف CNG کم است. در سال‌های قبل ۱۰ درصد مصرف CNG کشور مربوط به خراسان رضوی بود اما اکنون این میزان بسیار کاهش یافته است. در سال گذشته با وجود اینکه اعلام شد که قیمت CNG افزایش یافته است اما اجرا نشد.

رضوی‌راد با اشاره به پرداخت هزینه‌های هوشمندسازی و استانداردسازی توسط جایگاه‌های CNG تصریح کرد: هزینه برق و استانداردسازی افزایش داشته و ۱۵۲ ریال به ازای هر متر مکعب فروش برای هوشمندسازی در قبوض گاز پرداخت می‌شود تا خودروهای دوگانه سوز غیر استاندارد سوخت رسانی نداشته باشند، اما چندین سال است که این موضوع اجرایی نشده و تنها هزینه‌اش پرداخت می‌شود. اگر برای این شرایط تعیین تکلیف نشود دیگر جایگاه‌ها توان ادامه فعالیت نداشته و حتی ممکن است تعطیل شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha